Direktlänk till inlägg 29 maj 2009

utflykt och strömavbrott

Av Therese Marcusson - 29 maj 2009 22:04

Idag hade jag och Josse bestämt att vi skulle gå till hennes stuga och fika. Mamma kom hit och tog hand om fröken Agnes. Jag tog moppen och mötte upp Josse som tagit bilen en bit på vägen för hon vill inte anstränga sig för mycket pga sitt trevliga tillstånd... Hundarna fick springa efter moppen vilket uppskattas väldigt mycket. Särskilt springrarna tycker det är hur kul som helst. Sen mötte jag Josse och vi begav oss in i skogen där en moppe aldrig tagit sig fram:)

Väl framme fikade vi och bara slappade. Även om Agnes är det bästa jag har så är det skönt att ibland komma ifrån en stund.

Ceasar tar igen sig en sekund eller två...

Sen är det full fart igen!

Josse med sin bebis som fortfarande ligger i tryggt förvar :)

Hopp över stock och sten...

 

På hemvägen blev det badpaus...

 

Runt halv tre idag gick strömmen här hemma. Det var en kabel grävts sönder. 7 timmar var vi utan ström! Hoppas inte all mat i kyl och frys blev förstörd!

Vi hade planerat att grilla. Köttet var ju inga problem men vi kunde ju inte använda ugnen till potatisen. Så då körde vi "old school" och satte potatisen på grillen också. Och gott blev det!

Fredagkvällarna brukar ju tillbringas framför tv:n, men då vi inte hade någon ström så gick vi ut och gjorde lite nytta. Marcus klippte gräset och jag tog mig an lite trädgårdsarbete. Man kanske skulle vara utan ström en gång i veckan så man tvingas ut och arbeta :-))

Sen blev det en kvällspromenad med hundarna och klockan 21.00 kom strömmen tillbaka!

Nu är det snart dags för sängen, även fast det är lördag imorgon lär man väl inte få sovmorgon.

Trevlig helg!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Marcusson - 4 december 2022 14:16

Sjuukt länge sedan jag la in nåt här.  Coviden kom ju och strandsatte allt och alla. Men en liten sammanfattning från de senaste åren är väl att vi har sparat två kattungar, Freja och Tyra. Vi har haft en valpkull Haldenstövare där vi sparade Glädj...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 19:58

Här kommer en liten sammanfattning av 2019. Vi fick tre gulliga kattungar       Vi åkte på ett par utställningar/ gick jaktprov med Ella som stolt kan titulera sig som J RR SE V-18 SE V-19 Geitmyras Ella      Vi fick tre gulliga kaninunga...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 17:07

Såhär ett halvår senare så kom jag på att jag måste blogga om vår underbara Thailandsresa där vi var tillsammans med Andreas, Maria, Moa och Melker. Vi bodde i Tri Trang beach i närheten av Patong.    Packade och klara!   Våran pool   A...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:16

Kära pappa/morfar fyllde ju 70 i år. (och jag 40 och brorsan 50) så pappa bjöd med oss utomlands =) Till Kreta bar det av. Morfar och farfar (som också hakade på) blev som barn på nytt i vattenrutchkanorna =)     Kusinerna Albin och Wilma. ...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:04

Det blev en liten semestertripp i somras och den bar av till Finland med båt från Umeå till Wasa. Det var en trevlig minisemester!    Barnen tyckte det var kul att åka färja!         Vi var på ett nöjesfält som hette Powerpark. Det va...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards