Alla inlägg under januari 2011

Av Therese Marcusson - 23 januari 2011 21:06

Agnes har fått ta över Albins gamla skidor (som tog över dom efter Frida). Hon tyckte det var riktigt roligt :)

  

Sen fick hon hjälpa till att bära in ved när hon ändå var " varm i kläderna"

  

Sen gillar jag dom här bilderna där Agnes ska hjälpa till att mata lillbror. Han tycker ju att syrran är så rolig och kan ju skratta utöver sig bara han ser henne  

  

  


Av Therese Marcusson - 20 januari 2011 21:30

      

  

  

  

Min lilla familj   


Av Therese Marcusson - 15 januari 2011 21:12

God fortsättning på det nya året. Jag har inte bloggat sen julas men det händer liksom inte så mycket den här årstiden tycker jag. Man är mest inne och där händer ju inte så jättemycket spännande.. Börjar vara hyffsat less på denna kalla vinter. Men nu är vi iallafall på rätt sida året eller vad man ska säga. Nu går det mot ljusare och varmare tider   

Men här kommer iallafall lite bilder från senaste tiden...

Brorsdotter Frida på nyårsafton som firades hemma hos oss (för femte året i rad kom vi fram till)

  

Tomtebloss var grejer!

  

  

Agnes hjälper till att baka pizza.

  

En bild på "Lillprins bus" som hans nya smeknamn är. Imorgon blir han förresten 7 månader, hej vad tiden går!

  

Thilo, Wilona och Anna har varit här och hälsat på   

  

"Stora" och små knattar..  

Agnes med världens bästa morfar   

  

Man köper det pingisbord man har plats för! Jag och Marcus tycker det är väldigt kul att spela pingis men vi rymmer inte ett stort. Så Agnes fick sig ett litet och hon tycker det är hur kul som helst. Sen går det inte så bra för henne som ni säkert förstår, men hon tycker det är lika kul för det!

  

Avslutningsvis lägger jag ut en bild på "olyckan" som hände i veckan. Våran vattenpump gick sönder och vi var utan vatten i ett dygn ungefär. På kvällen var Agnes på ena toan och skulle tvätta sig och när hon beklagade sig över att det inte hände nåt så ropade jag bara att det inte funkar just nu, hon får tvätta sig ordentligt imorgon. Tänkte inte mer på det. Mitt på dagen dagen efter så fixas pumpen av "vattenföreningen". Det går väl sisådär 1,5 timme innan jag går på toaletten och ser detta! Då inser jag att Agnes lämnat kranen uppe, eller öppen, så när det satte igång så svämmade det över (det rann inte undan som det borde)  . Och vattnet var inte rent som ni kanske ser! Även golv och lådor var fulla i vatten. Den dagen gick åt till att städa toan.

  

Nu blire bastu sen sängen. Hoppas få sova gott inatt. Lillprins bus har god lust att vakna varje timme i nuläget, det har dock inte JAG lika god lust till.

Tjing!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards