Alla inlägg under oktober 2009

Av Therese Marcusson - 26 oktober 2009 20:10

Här kommer lite mer bilder från det gemensamma ettårskalaset som vi i föräldragruppen hade. Jag fick ju slut batterier i mobilen (ovanligt, nej!) Så Anna D har skickat lite bilder.

"Tårta är smaskens"

  

"mamma, hjälper du mig med paketet"

  

"Agnes, Isak och Leia undersöker sina nya presenter"

  

"Nytillskottet Sally, Georges lillasyster Kyss"

  

"Alla mammor med barn"

  

"Alla pappor med barn"

  

Nu ska jag betala räkningar, BLÄÄ!

Av Therese Marcusson - 21 oktober 2009 22:01

Idag har jag och Ida varit på hundcaféet i Bureå. Det var ett trevligt ställe med gott fika. Pratsamma ägare också.

  

När vi smällt i oss fikat så gick vi elljusspåret i Bureå. Jag hade ju vagnen med mig. Det gick bra ända till det endast var utlagda plankor man skulle gå på en bit. Pust och stön, jag och Ida fick kämpa lite, men allt går. Träning fick man Skrattande

På caféet passade jag även på att köpa hundben, Ceasar fyller ju två år idag! Grattis till honom och hans syskon!

Tugga tugga..

  

Linus 2 år

    

 Lipton 2 år. Kolla in toapapperet som fastnat i läppen! Typiskt springerläppar Skrattande

  

Hej svejs!

 

 

Av Therese Marcusson - 18 oktober 2009 13:09

Igår lämnade vi agnes till farmor och tog hundarna och korv med oss och gick upp på ett berg i ljusvattnet och grillade. Det var vackert väder och mycket trevligt! Även janne dök upp och låtsades vara en björn för att skrämma oss. Vi gick nästan på det!:-)

Av Therese Marcusson - 16 oktober 2009 19:10

Då var man på hemmaplan igen. Vi har haft det kanonbra!

Resan gick skapligt. På vägen dit hade vi så tur att den tredje platsen i planet var tom så vi hade gått om plats att röra oss, sätta upp väskor, sätta Agnes på stolen och så. På vägen hem var det skittrångt, varmt och lite jobbigare faktiskt. Då satt den en tant längst ut och jag tror det var ännu trängre benutrymme så det var lite besvärligt.

Agnes tyckte att det var jobbigt att sitta still men hon grät iallafall nästan ingenting och det får man ju vara glad för. Har ju redan lagt in endel bilder via mobilbloggen men här kommer ett gäng till!


På flygplatsen, superspeedad tjej! Glad

  

Full fart mot planet!

  

Det slår igen för öronen, bäst att ta till flaskan!

  


  

"Mat gillar jag ju om det inte var någon som visste det Tungan ute"

  


  

Även grisen måste ju få mat!

  

Titta mamma, minibananer!

  

Mamma, pappa, barn

  

Kusiner vitaminer!

  

Jag och min kärlek!

  

Tack snälla mamma och pappa för en fantastisk resa! Kyss

  

Av Therese Marcusson - 14 oktober 2009 21:04

Sista middagen slukad, det mesta packat! Klockan nio imorgon bitti går bussen. Hoppas agnes grejar resan hem bra! Idag har hon då iallafall varit pigg och glad så igår var hon nog bara väldigt trött då jag trodde hon kanske höll på att bli sjuk. Själv har jag då förresten blivit bra i halsen nu... Fast det var förresten nån som sa att vi borde stanna här för hemma går det svininfluensa så det bara sjunger om det, ske-å är visst mest drabbat i hela landet just nu enligt uppgifter. Ok, jag kan tänka mig att stanna här!:-)Marcus är nere i baren och partar med bröderna mina. Hoppas han inte blir allt för sen, han har lovat mig en massage:-) Den här resan har iallafall varit väldigt bra! Tack snälla mamma och pappa!!

Av Therese Marcusson - 14 oktober 2009 14:29

Sista dagen. Växlande molnighet. Helt ok! Nu passar man på att njuta lite extra. Drack just en supergod milkshake. Kusinerna badar och spelar tennis.

Av Therese Marcusson - 13 oktober 2009 20:57

Åh va jobbigt! Vi har fått sällskap av en jättefin hund. Helt glad är den men man vill ju inte ge den nåt för då kommer den ju att stanna här och sen bli helt besviken då vi försvinner. Det är så jobbigt att se dessa gatuhundar! Särskilt när man är sån stor djurvän! Halt är den också stackarn. Den var och drack ur poolen så nu ställde vi faktiskt dit en vattenskål... Jaha, och nu slängde marcus dit ostkrokar. Även han är ju en stor hundvän, han pratar redan om att ta hem den. Det ser ut att vara spaniel i den. Stackarn! God natt!

Av Therese Marcusson - 13 oktober 2009 20:10

Våran sötis har picnic på balkongen. ikväll är dock första gången hon inte varit på något vidare humör. Jag hoppas hon bara var trött så hon då inte håller på att få ont i halsen eller så... Nu sover hon då gott. Vi sitter på balkongen och dricker lite vin och äter chips. Imorgon är sista hela dagen, hoppas dagen blir fin och vi får ha glada barn. Shit vad rädd jag just blev!! Ett stridsplan körde förbi jättelågt. Jag tänkte, nu smäller det eller så kraschar det ett plan. Jag spillde ut vinglaset över marcus, hans korsord och cd spelare. Gud vad pulsen steg! Nu har marcus gått för att hämta nytt vin. Det finns många fördelar med all inclusive:-) Ha det bra!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards