Alla inlägg under juni 2010

Av Therese Marcusson - 28 juni 2010 19:18

Här kommer lite bilder från första veckan med nykomlingen (som fortfarande inte har något namn). Någon som tycker att han ser ut som att han ska heta nåt särskilt, skicka gärna en kommentar isåfall   

  

Lilleman i dockkläder.

  

Syster är så glad i Lillebror!

  

Han sover MYCKET om det är nån som undrar..

  

Våra älsklingar!

  

Myspys!

  

Mera myspys  

  

Och nu bilder från Midsommarafton. På dagen var vi till hembygdsgården i Burträsk. Det var mycket trevligt! Och det blev invigning av ståbrädan för Agnes.

  

Och invigning av vagnen för Lilleman.

  

Det var soligt men blåsigt!

  

Hoppborgar är ju såå kul!

  

Glass var väl ett måste!

  

På kvällen var vi på 30-års fest i Ljusvattnet hos en barndomskompis till Marcus.

Vi tog med favoritbollen!

  

Vätskepaus!  

Hoppas ni hade en trevlig midsommar!


Av Therese Marcusson - 19 juni 2010 19:12

Om det är nån som missat det så har jag ju blivit mamma igen! Denna gång till en liten guldklimp, en gosse vid namn... ja, vad ska han egentligen heta tro... ingen som vet..

Iallafall, det var lite lustigt för Agnes är född i vecka 36+1, alltså fyra veckor för tidigt. Den morgonen då gossen var lika gammal i magen så började jag morgonen med att skriva på facebook att "idag är jag i vecka 36+1, "idag" kom Agnes, undra hur länge vi får vänta på denna bebbe"

Några timmar senare så går jag på toa och får se blod. Det var inte mycket men tillräckligt för att jag ville kolla upp det. Ringer hem Marcus, packar för säkerhets skull det viktigaste åt Agnes, tar bb-väskan (jo, den hade jag gjort klar för säkerhets skull:) Men trodde väl ändå att det var falskt alarm.

I bilen på väg ner så känner jag något som möjligtvis skulle kunna vara små värkar men är inte säker.

När vi kommer in så sätter dom kurva på magen och på en gång får vi en topp, dvs en värk. Det var just så pass att jag kände av dom men allt eftersom minuterna gick så blev dom faktiskt starkare (om än inte onda)

Då ville dom även kolla om jag öppnat mig nåt, blev mycket förvånad då hon säger 4 cm. What?

"Här är det bebis på g, vi skriver in dig" . Då tyckte jag faktiskt att det var ganska skrattretande att det var samma dag som Agnes kom, det är ju iallfall inte jättevanligt att föda så tidigt och dessutom X 2!

Vi gick över gatan och åt pizza och laddade lite. Men jag tyckte det var himla lugnt och jag frågade om vi inte kunde få fara till Sunnanå för det var ju smått långtråkigt att sitta där och inte så mycket hände. Agnes var dessutom där och hon hade varit på dagis hela dagen så vi ville ju träffa henne. Men nix, inte när bebben bara är 36 veckor. Då vill vi inte att du föder hemma eller i bilen. Dessutom var jag ju omföderska så det kunde ju gå fort...

Timmarna gick och vi passerade tolvslaget, gick alltså över till v.36+2 Marcus somnade men jag som alltid har svårt att sova kunde inte det. Hade fått två alvedon mot värkarna men det var nog spänningen som höll mig vaken. Klockan 02.00 ringde jag på klockan för att fråga om jag inte kunde få nåt att somna på, jag vet ju att dom brukar ge det så man får sova inför denna stora uppgift. Hon sa, ja kanske det men då vill jag först kolla hur bebis mår och hur värkarna ser ut. Jag sa till henne att de kom var 10:e minut ungefär. Vi smög iväg i natten, lämnade Marcus, satte kurvan och jag hade minsann värkar var 3:e minut. " Du ska inte sova, du ska föda barn!! " Hon tyckte det var väldigt lustigt att jag inte känt det   

Då tyckte hon att det var dags att låta vattnet gå, för det hade det fortfarande inte gjort. För att sätta fart på det hela alltså. Vi förberedde lite och klockan 03.00 gick jag och väckte upp en mycket trött Marcus. Vid det här laget hade värkarna börjat vara mindre bekväma och strax efter att vattnet forsat så fick jag ryggbedövning. Tyckte dock inte att den tog lika bra denna gång som förra, hade ordentligt ont ändå. Men å andra sidan kände jag krystvärkarna denna gång vilket jag då inte gjorde förra gången förmodligen för att bedövningen tagit lite väl bra förra gången. 04.28 kom så lillen efter bara sju minuters krystning. Så det gick ju fort men det var också väldigt skönt när det var över.  

Här kommer lite bilder.

Sista bilden på kulan..

  

Stolt nybliven tvåbarnsfar, lillen typ 30 minuter gammal..

  

En storasyster som är jättenyfiken!

  

Mama!

  

Kanske skulle redovisa vikt och längd. 3165 g och 48 cm. Inte så liten alltså med tanke på att han var tidig. Agnes vägde bara 2635 g. Han hade nog blivit rätt stor om han varit kvar i magen hela tiden.

  

Klar för hemresa. Tack och hej bb!

  

Våran älskade nya familjemedlem!

  

Av Therese Marcusson - 13 juni 2010 20:18

Det var "år och dar" sedan hela föräldragruppen träffades. Men idag var det dags! Nästan alla var där! Endel hade vi nog inte träffat på typ... ett halvår åtminstone... Vädret var strålande, nästan för varmt för den tjocka mamman...

Här kommer några bilder på barnen..

George och Hardy

  

  Thilo och Georges lillasyster Sally..

     

Kajsa. Också Kajsas mamma och lillebror i bakgrunden. Och ett par pappor..

  

Agnes har ni ju sett förr :)

  

 Också Leia med sin mor Jossan

  

 Idag är det fyra veckor kvar till beräknad nedkomst för oss, nu känns det som att det kan hända när som helst :)



Av Therese Marcusson - 6 juni 2010 20:22

I  helgen har vi varit på minisemester i Lycksele. Skönt att komma bort lite från vardagen och alla måsten. Det finns ju miljarrrder grejer att göra på gården sommartid. Men far man bort sådär så får man helt enkelt BARA umgås med familjen. Inte ens en dator som stjäl uppmärksamheten   

När vi kom dit så var det verkligen smockfullt med folk och bilar utanför hotellet och vi tänkte, vad är nu detta??! Insåg snart att det var balen som skulle hållas på hotellet. Så det var ganska livat och så men när vi väl stängt in oss på rummet så hördes ingenting och det var ju bra med tanke på att man hade en liten som skulle sova såsmåningom.

Då man knappt tog sig in till hotellet började vi med att gå på Dollarstore som ligger brevid hotellet. Där köpte vi bla bandyklubbor och boll till Agnes och det blev en riktig hit. Hon tycker det är jättekul att spela.

Även på hotellrummet.. Fast här har hon visst kastat klubban och kör bara med bollen..  

Då studenterna skulle äta middag i restarurangen på hotellet valde vi att gå till deras lappkåta där de serverade buffé. Och kycklingspätten var inte dumma om man frågar den lilla. Gud vad hon åt!

  

  

Och sen är ju alltid hotellfrukosten något speciellt. Fast det är nog mer mor och far som tycker det. På morgonen är nog vällingflaskan den bästa om ni frågar nån annan..

  

Så igår på dagen var det förstås dax för Djurparken. Vädret hade väl gärna fått vara lite bättre, det var typ 10 grader och blåste ganska kallt. Men trevligt var det tyckte vi allihopa.

Agnes och pappa tittar på björnarna. Dom hade tre ungar som var såå söta. Efter vi tagit denna bilden gick vi längre ner och där kunde björnarna komma ända fram till grinden så man stod typ en meter ifrån dom. En av dem kom ända fram och jag trodde att Agnes kanske skulle bli lite rädd, men när den stod där jättenära med nosen mot grinden så nös den. "Atchii" var Agnes reaktion. Ingen rädder för björnen här  

  

Och här står vi och tittar på nå djur, kommer inte ihåg vad...

  

Sen var vi förstås till "lyckolandet" och åkte lite tåg, hoppade studsmatta mm.

En trevlig vistelse helt enkelt.

Idag har vi varit på kalas hos Selma som blivit stora tjejen och fyller ett år! Gott fika och en massa bus!

  

Mys med mamma och dockan på kvällskvisten..

  

Med bus i blicken önskar vi er en trevlig vecka!

  

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards