Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Lycksele

Av Therese Marcusson - 6 juni 2010 20:22

I  helgen har vi varit på minisemester i Lycksele. Skönt att komma bort lite från vardagen och alla måsten. Det finns ju miljarrrder grejer att göra på gården sommartid. Men far man bort sådär så får man helt enkelt BARA umgås med familjen. Inte ens en dator som stjäl uppmärksamheten

När vi kom dit så var det verkligen smockfullt med folk och bilar utanför hotellet och vi tänkte, vad är nu detta??! Insåg snart att det var balen som skulle hållas på hotellet. Så det var ganska livat och så men när vi väl stängt in oss på rummet så hördes ingenting och det var ju bra med tanke på att man hade en liten som skulle sova såsmåningom.

Då man knappt tog sig in till hotellet började vi med att gå på Dollarstore som ligger brevid hotellet. Där köpte vi bla bandyklubbor och boll till Agnes och det blev en riktig hit. Hon tycker det är jättekul att spela.

Även på hotellrummet.. Fast här har hon visst kastat klubban och kör bara med bollen..

Då studenterna skulle äta middag i restarurangen på hotellet valde vi att gå till deras lappkåta där de serverade buffé. Och kycklingspätten var inte dumma om man frågar den lilla. Gud vad hon åt!

Och sen är ju alltid hotellfrukosten något speciellt. Fast det är nog mer mor och far som tycker det. På morgonen är nog vällingflaskan den bästa om ni frågar nån annan..

Så igår på dagen var det förstås dax för Djurparken. Vädret hade väl gärna fått vara lite bättre, det var typ 10 grader och blåste ganska kallt. Men trevligt var det tyckte vi allihopa.

Agnes och pappa tittar på björnarna. Dom hade tre ungar som var såå söta. Efter vi tagit denna bilden gick vi längre ner och där kunde björnarna komma ända fram till grinden så man stod typ en meter ifrån dom. En av dem kom ända fram och jag trodde att Agnes kanske skulle bli lite rädd, men när den stod där jättenära med nosen mot grinden så nös den. "Atchii" var Agnes reaktion. Ingen rädder för björnen här

Och här står vi och tittar på nå djur, kommer inte ihåg vad...

Sen var vi förstås till "lyckolandet" och åkte lite tåg, hoppade studsmatta mm.

En trevlig vistelse helt enkelt.

Idag har vi varit på kalas hos Selma som blivit stora tjejen och fyller ett år! Gott fika och en massa bus!

Mys med mamma och dockan på kvällskvisten..

Med bus i blicken önskar vi er en trevlig vecka!

Charlotte

6 juni 2010 22:39

Oj så mysigt ni ser ut att ha haft det och Agnes är ju helt bedårande på alla bilder. Kram!

Therese Norberg

15 juni 2010 13:38

Längtar till djurpark men hoppas på Kolmården i sommar!

Håller med om att det finns massor att göra på sommaren men man måste ju passa på att bara njuta också innan den är över. Var på middag med din svärmor och resten av byaföreningen igår...

Eamonn mår bara bra igen men det blir nog inga tävlingsplaner innan semestern i juli. Planerar en ny kaninkull till hösten.

Spännande med bebben på G, blir säkert supersöt den också. Älskar bilden på Agnes från träffen med föräldragruppen (senaste inlägget tror jag det var). Hon är sååå söt när hon tittar in i kameran - en riktig linslus!

Kul att du skrev i gästboken, då har jag ju länken hit där om inte annat! =)