Alla inlägg under juni 2008

Av Therese Marcusson - 27 juni 2008 20:02

Idag har jag, Ronja och Ceasar varit och hälsat på Glädjedalens almost famous "Doris". Hon var en väldigt härlig individ om jag får säga det själv.

Hoppa studsmatta med barnen tyckte hon om (och ja, hon klättrar upp helt själv:-)

 

Åka rutchbana var också roligt!

 

Doris 8 månader

 



Sen var jag och hälsade på svärmor som nyss tagit hem en liten kattunge som såsmåningom ska jaga bort mössen dom har på gården. Fick bara en suddig bild sen ville den gå och gömma sig från Nova som var stor och läskig...

 

Avslutar med en bild där Ceasar kommer med tidningen till matte (och nej, husse står inte och pinkar i bakrunden :-))!!

 


Ha en trevlig helg!

Av Therese Marcusson - 16 juni 2008 19:09

Idag har jag varit och hälsat på Lipton (Glädjedalens Amadeus). Han bor i Bastutjärn som ligger utanför Norsjö. Lena bodde i ett mysigt litet hus och Lipton verkar trivas alldeles utmärkt där. Först bjöd Lena på god lunch medan regnet öste ner och sen, när det lugnat ner sig gick vi ut på en promenad. Det var myggigt men trevligt. Sen tränade vi lite apportering.

Här är det Ronja som sitter och väntar på att få hämta in...

 

 Och här kommer den stora dummyn...

 

Och så förstås en bild på Lipton!

 

"Vad ska vi göra nu då?? Undrar Lipton 7 månader

 

Det blev bus...

 Liptons stora favorit blev Nova...

 

Också avslutar vi med en gruppbild: Lipton, Ronja, Nova och Ceasar!

 


Nu regnar det ute IGEN, snälla giv oss sol!!

Ha en trevlig kväll!!


Av Therese Marcusson - 15 juni 2008 20:11

Lördagen började med att jag vaknade jättetidigt så 06.45 gav jag mig ut med hundarna i skogen. Jag har mycket svårt att sova då det blir ljust så tidigt på morgonen (eller egentligen blir det ju aldrig mörkt just nu). Vi var ute i två timmar och gick.

 

Igår var det en liten festival i Ursviken och Lotta hade frågat mig om jag ville komma och vara med på uppvisning av agility. Det kunde ju vara kul tyckte jag så efter att ha vilat upp mig lite från långpromenaden så tog jag Ronja med mig och drog till Ursviken. Lotta visade förstås upp Viggo också...

 


 

Sen skulle man visa alla hundar ett varv till men det var varmt och jag får väg skylla på maggen att jag inte orkade ett varv till. Då fick Lotta ta över Ronja...

 

Carros familj hade möhippa/svensexa för Carros bror som ska gifta sig. De var också där och även dom fick köra ett race på agilitybanan.

 


Idag, söndag, har vi varit på skk utställning i Vännäs. Hade med Ceasar och Nova. Först ut var Ceasar som blev 2:a i valpklass 2 med följande kritik på engelska:

"Has the type and the quality, well grown with good bone, legs and feet, strong firm sound mover, just needs to firm up in front, a very good pattern of the breed"

 

Sen var det Novas tur i en annan ring. Vi hann bara in i ringen så började det störtregna. Då blev det paus för att vänta ut den värsta skuren. Sånna gånger är det inte särskilt kul att vara på utställning, när allt bara blir kallt och blött och hunden hinner bli som en dränkt katt nästan. Nåväl, till slut så gav regnet nästan med sig men Nova föll inte denna domaren i smaken utan åkte ut med en tvåa idag. Men hon är ju förstås den finaste golden ändå i mattes ögon :-) Kritiken blev: " Medelstor tik, kunde haft en nyans mörkare ögon, bra käkar, nospartiet i kortaste laget, normal halslängd, öppna vinklar i front och bakställ, stram rygg, rör sig lätt men kunde haft lite mer spänst i steget, ngt mjuk päls på sidorna, bra täckhår, står med utåtvridna tassar" Men han hade iallafall kryssat i Mycket god på helhetsintrycket så så illa tyckte han inte om henne ändå...


Då fick vi iallafall packa ihop och fara hem och jobba vidare på huset som ännu inte är klart, men vi hann inte så mycket innan regnet nått Skråmträsk också. Nya tag imorgon!








Av Therese Marcusson - 10 juni 2008 19:57

I helgen har vi börjat måla om vårat hus. Vi byter från gult med gröna knutar till vitt med röda knutar. Det var ju perfekt målarväder i helgen, vi hann dock inte klart utan skulle göra klart på måndagen men så blir det det sämsta väder man kan tänka sig. 6 grader, blåst och regn. Så nu står allting stilla och vi har fortfarande plast runt de flesta fönster. Hade varit trevligt att avsluta på en gång det man påbörjat. Men men, vädrets makter rår man inte på, bara att hoppas på att imorgon onsdag blir bättre.

Här kommer några bilder från helgen iallafall...


 Pappa kämpar på...

Svärfar Janne kämpar på...

 

Svärmor Britte hjälper mig med att rensa ogräs...

 


Mamma står och konstaterar att det finns ännu mera ogräs... 

Och Nova hon spanar på de fina blommorna...

 

Idag har jag och min mor spenderat hela dagen i Piteå och shoppat. Lite tunnare plånbok kom man hem med :-)

Nu är det väl bara att krypa ner i soffan framför tv:n och hålla tummarna för att vi får lite bättre väder, vissa har ju semester :-/


Av Therese Marcusson - 1 juni 2008 17:45

Igår var vi på ssrkutställning i Piteå. Vädret kunde väl inte bli bättre. Eller jo faktiskt så hade det inte gjort något om det funnits något litet moln på himlen iallafall som ibland kunde skugga varma hundar och ägare. Väldigt varmt var det iallafall. Först ut var Nova, domare var Henrik Frykstrand som är en av sveriges mest framgångsrika goldenuppfödare. Jag blev väldigt glad då han kryssat i Utmärkt kvalité på Nova. Men det är ju hård konkurrens i goldenringen och vi fick nöja oss med en slät etta. Hon fick följande kritik:

Välgående tik, feminint huvud och uttryck, tillräcklig hals, lite knappt vinklad fram, bra benstomme, utmärkt bröstkorg, bra rygg, knappt vinklad bak, rör sig trevligt, bra päls.

 

På tur stod Ceasar. Han blev Bim-valp med följande kritik:

Tilltalande valp, maskulint huvud, bra uttryck, väl ihopkommen, fin benstomme, bra kropp, stark rygg, utmärkt bakställ, rör sig väl.

 

Syster Glädjedalens american beaty "fia" var också där, hon blev 3:a av tikarna.

 

 Sist ut var Ronja, hon var väldigt slö och har väl som blivit lite less det här med utställning, det är inte så himla kul längre, hon ska nog få vila ett tag så får vi se om hon får upp farten i ringen igen. Hon blev iallafall 3:a i öppenklassen med följande kritik:

Söt tik som är bättre stående än gående, feminint huvud, kunde ha lite mer hals, harmonisk konstruktion, lite grund bröstkorg, borde ha stramare överlinje, välvinklad bak, borde röra sig med mer drive och ha stramare rygg i rörelse, bra pälskvalité.

 


Idag söndag, har jag och kompis Carro varit i hennes föräldrars stuga. Det var väldigt trevligt. Hundarna badade och hade väldigt roligt.

 

 Ceasar hade aldrig riktigt badat innan men jag fick nu upptäcka att han verkar vara ett riktigt vattendjur. Han lyckades även ramla i från bryggan och försvinna under vatten men det rörde honom inte i ryggen, han simmade in men var lika fort ute i vattnet igen...

 

 

Även Svea gillar att simma.

 

 Carro, som är en riktig agilitymänniska har egna hinder så vi körde lite sånt också. Här kör hon med Ronja. Och här är det mer fart än på utställning!

Avslutar med en bild från "sommarsverige" så här den 1:a juni. Hela sommaren framför oss. Härligt!!!




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards