Alla inlägg under september 2008

Av Therese Marcusson - 29 september 2008 14:21

Ute är det riktiga höstvindar men hösten är ändå en vacker årstid med alla dess färger. Var tvungen ta ett kort på våran buske, det ser ut som att den brinner, jag tror inte riktigt det framkommer på bilden, men den är jättevacker.

 

Av Marcus fick jag en hotellvistelse i födelsedagspresent. Jag fick välja resmål själv och valde Piteå, det är nära och bra när man har lillan med sig. Piteå är ju dessutom en mysig stad. Nu var det ju dessvärre nästan storm ute i helgen så vi har mest hållit oss inomhus, förutom att vi traskat omkring på stan och shoppat förstås. För Agnes blev det ju hennes första semester (förutom när hon befann sig i magen då vi var på Rhodos men det kanske man inte kan räkna:-)

Här är hon lastad och redo för äventyr!

 

 Hon tyckte det var mysigt att brottas med täcket på hotellet, det var så fluffigt och härligt!

 Och här tittar hon på tv tillsammans med pappa...

 

 Nu har jag kommit hem "Borta bra men hemma bäst" citat Agnes 6 veckor

 Man kanske kan tro att hundarna är bortglömda men det är dom inte! Dom fick dock inte följa med på semester, dom fick vara hos Marcus föräldrar och där har dom det ju bra! Extra god mat får dom nog där också :-)

Nu ska jag skynda mig att ta en dusch innan Agnes vaknar, det gäller att hinna med saker då hon sussar sött!

Ha en bra vecka! 



Av Therese Marcusson - 21 september 2008 18:33

I veckan har jakten äntligen gett utdelning. Först var svärfar ute och jagade hare och hade både stövarn och Ceasar med sig. Stövarn fick upp en hare som Janne kunde skjuta men han skadesköt den bara. Då skickade han Ceasar så han fick leta åt den. Senare var Marcus ute och jagade fågel och Ceasar fixade så han fick skjuta en orrhöna.

 

Själv har jag blivit utbjuden på 30-års middag. Tanken var att kompisarna skulle ta med mig ut samma onsdag som Agnes ville ut. Men då vattnet hade gått så kändes det inte så aktuellt då!

Vi var iallafall på Scandics fredagsbuffé, det var både gott och trevligt!

 Och här en bild på Agnes 5 veckor, övervakad av storebror Ceasar

Idag har det varit en härlig höstdag. Jag och Carro har varit och hälsat på Carina i Kroksjön. Vi gick på promenad. På bilden är det min vagn och mitt barn men både Carro och Carina har varsin egen bebis i magen :-)

 En annan bild från dagen som gått...


 Hej då!




Av Therese Marcusson - 14 september 2008 14:51

Ja, då har man gått och blivit 30 år. Det har förstås varit kalas.

Här ser vi delar av familjen...

 


 

 Kusinerna Robin och Albin var som vanligt väldigt förtjusta i Agnes. Här får dom för första gången hålla i henne. Under väldigt stor uppsikt förstås!

 

Agnes blir idag en månad gammal. Egentligen skulle hon ju inte ha kommit förrän den här veckan, det känns lite konstigt att jag nästan skulle ha haft henne i magen fortfarande. Här har vi iallafall en bild på henne i sin fina body som hon fick av min kompis Ida.

 

Killen sitter intrasslad i gardinen och längtar ut på promenad...

 

Och självklart har vi varit ute på promenad idag. Våra nyfikna vänner kossorna sprang med oss så långt hagen räckte.

 

Till sist så har jag fått en utmaning från Lisa http://langtanochvantan.blogspot.com/

1. Vilken mat äter du gärna och ofta?

 Surströmming!!!

2. När du är på kalas är du den där personen som sitter eller hjälper du till?

Hm, det är nog olika beroende på vem man är hos...

3. Var sitter du helst och bloggar?

I datarummet. Har ingen trådlös dator...

4. Köper du ofta Triss?

Det händer faktiskt lite då och då. Har en triss liggandes som måste bytas ut. Synd bara att man sällan vinner mer än 25:-

5. Vilken stad eller vilket land har varit ditt bästa semesterminne?

Thailand var helt fantastiskt!!

6. Vilken TV-kanal tittar du mest på?

Oj, 3:an, 5:an och animal planet tror jag...

Sådär ja, nu ska jag gå och dammsuga. Ska ha besök av vänner ikväll igen...

Ha det gott!

Av Therese Marcusson - 7 september 2008 12:20

Började veckan med att fixa barnvakt så jag och hundarna fick gå ut på en långpromenad. Två timmar var vi ute och vandrade och jag var gode svettig när jag kom tillbaka. Konditionen är väl inte riktigt vad den en gång var men den ska nog bli bra igen!

 

 Sedan kan jag meddela att efter många om och men och velande hit och dit så har nu "Lillan" till slut fått sig ett riktigt namn. Den lilla damen heter nu Agnes.

 

I onsdags var jag för första gången sedan barnafödandet på den så kallade "onsdagspromenaden". Varje onsdag är vi ett gäng hundägare ( ja, jag är ju inte där varje gång men ibland) som träffas och går skogspromenad med hundarna. När vi är som flest så är vi ca 10 hundar, i onsdags var vi dock endast tre stycken, men vi hade trevligt ändå. Det är kul att komma sig ut och träffa hundfolk lite då och då. Agnes var med, jag hade premiärturen med selen på magen. Det gick jättebra och hon somnade så gott.

Jag, Ida och lilla Agnes...

 

 Och så de tre hundarna som var med, Ronja, Göte och Molly...

 

Igår var vi och firade min mor och far som firade 35-årig bröllopsdag. Hela familjen var där och Agnes tre kusiner är så förtjust i våran lilla tjej. Dom vill allihop vara och pilla i henne och känna på hennes små fingrar och runda, lena kinder mm mm :-)

Här ser vi min broders tjej Mia stifta närmare bekantskap med henne...

 

 Nu är det ju älgjakt som säkert alla vet. Så i helgen har vi inte kunnat gå i skogen, då ser promenaderna ut såhär:

 

Men här kan vi se Nova stå och drömma om att få dra iväg till skogs.. Där hon står börjar våran vanliga promendadslinga. Men hon är duktig och håller sig på gården.

 

 För övrigt så har vi (Marcus) nästan byggt klart vår hundgård. Det är bara lite "finputs" kvar. Kan vara bra att ha då man far till stan och slippa stressa hem till hundarna. Så här ser den ut.

 

Hej då!












Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards