Alla inlägg under juli 2009

Av Therese Marcusson - 23 juli 2009 18:02

Igår var jag till Djupliden som ligger här brevid och hälsade på några som jag inte kände sedan tidigare. Dom heter Malin och Jörgen. Jag och Malin "träffades" på Familjelivs sida. Vi bestämde att vi skulle träffas på riktigt eftersom vi bodde så nära och båda har små barn, iofs olika årgång, men de kommer ju att gå på samma skola (och kanske samma dagis) och kanske bli kompisar i framtiden. Jörgen och Malin var jättetrevliga, och för övrigt så bor de i ett hus som jag och Marcus tittade på för några år sedan då det var till salu.. Iallafall så har de en liten jättesöt Selma som är sex veckor! Värsta smilgroparna hade hon dessutom. Jag är väldigt svag för skrattgropar (Marcus har också sånna, klart jag föll för han ;-)

Efter att Agnes fått sin eftermiddagslur så for jag och Josse och fikade på Kvarn. Josses mage den växer, inte så många veckor kvar nu, spännande!

Sen så avslutades kvällen med surströmming hos Magda! En bra dag!

Hur gott ser inte detta ut?? Anna och Carro med sina jättegoda mackor, jag hade lätt kunnat äta ikväll igen!

Avslutar med några bilder från i afton.

"Jättekul" tycker Agnes...

Inte bara pappas axlar är kul, även skottkärran!

Ceasar vill ju alltid vara med på ett hörn också! En typisk 1-åring :-)


Hej svejs!



Av Therese Marcusson - 18 juli 2009 21:52

Fick upp ett ryck i morse att träna lite fågel med hundarna. Här är det Ceasar och Ronja som apporterar duva....

 

 

 Sen har vi varit på hemvändardag här i Skråm.

 

 Ikväll har vi varit bjudna till våra nyinflyttade "grannar" (bor några hus bort). En grillafton som var riktigt riktigt trevlig. Att dom sen har en dotter som bara är 4 månader yngre än Agnes gör ju ingenting. Alma heter hon, och hon är förresten född samma dag som Agnes bästis Rut :-)

Agnes var duktig och somnade ute i sin vagn 19.00 och sov där tills vi gick hem halv tio och sen gick det bra att flytta över henne i sängen då vi vandrat hem...

 

Och killarna dom grillade mycket gott kött. Skrattade dock lite då jag såg denna bilden, ser ut som alla är i djupa tankar men jag antar att en pratar och de andra lyssnar... :D

 

Tack Emil och Michaela för en mycket trevlig kväll, nästa gång bjuder vi!!
De andra drog iväg på pubkväll men jag och Marcus gick hem, Marcus ska iväg på dragracing i Fällfors imorgon bitti.


God natt!






Av Therese Marcusson - 16 juli 2009 21:52

Kom just tillbaka från en skogspromenad halv tio på kvällen, det gillar vi med sommaren!!

Dubbla regnbågar, soligt och vackert var det dessutom..!

 

Idag hade jag och Carro bestämt att vi skulle åka till Bodan och äta lunch. Även Carina, Magda och Anna hakade på. Mycket trevligt!

Och så har dom fantastiskt goda champinjoncrepes där! Om än något dyra, och riktigt mätt blev jag inte heller, 89 kronor för två crepes då är det iofs med dricka men ändå... Men mycket goda så det är värt det!

Eskil, Rut och Agnes..

 

 Också ett par vuxna...

 

Sen skulle vi ju gå på promenad i Bodan, himlen var gode mörk och det dundrade ordentligt men vi begav oss ut ändå. Då kom förstås regnet och det blixtrade och dundrade om vartannat. Vanligtvis är jag inte rädd för åskan men med de blixtrar som kom tyckte till och med jag att det var lite olusteligt, plus att jag tycker man blivit mer rädd om livet sedan man fått barn. Vi vände iallafall efter ett tag och då öste det verkligen ner, vi var som dränkta katter som fick ställa oss i cafèets loge och trycka tills barnen vaknat (dom somnade gott till regnets smatter).

Ikväll blev det iallafall fint väder (förutom en skur och sedan sol igen). Vi hade bjudit hem mina bröder på grillat. Vi satt ute och smaskade. Gott!

Albin, Robin och Frida (och Ceasar) sprang ikapp runt huset, fick dom dock att stå hyffsat stilla för fotografering :-)

 

Nu kallar John Blund, ha det!


Av Therese Marcusson - 14 juli 2009 20:50

Idag har vi haft träff med föräldragruppen på öppna förskolan som nu sommartid håller till på kyrkholmen. Innan jag begav mig dit var jag hos mamma en stund. Då kom Agnes tremening, alltså min kusins barn dit. Så Tyra som hon heter och Agnes lekte en stund...

Sen gick jag alltså till kyrkholmen för att träffa mammagänget som det var ett tag sedan vi träffade. Tyvärr var inte Agnes alls på något vidare humör. Klängig och gnällig var hon så efter en kort stund slängde jag i säng henne (i vagn alltså, inte i säng) Och hon måste ha varit väldigt trött för hon sovde nästan 2,5 timmar vilket är MYCKET ovanligt för att vara Agnes, här pratar vi halvtimmar vanligtvis.

En kort stund hann hon vara med innan hon somnade...

Nova fick följa med. Barnen tyckte det var spännande med vovven...

Här myser hon med höggravida Anna...

Eftersom Agnes fortfarande sov då jag kom tillbaka till Sunnanå så väntade jag in Marcus som var i Ursviken och jobbade. Sen for vi på Dallas och käkade pizza :)

Då var minsann bruden på bra humör, utvilad och sprallig!

Nu har jag varit och kört moppe med hundarna, det syns väl på tungorna!

Och nu ska jag lägga mig och invänta att allergitabletten börjar verka. Jag är så less på denna allergi!! Den förstör ju ta mig tusan sommaren!

Ha de bra!




Av Therese Marcusson - 12 juli 2009 19:53

Nu var det en vecka sedan jag skrev nåt här så här kommer några rader...

Häromdagen var jag och hälsade på min barndomskompis Sara i sitt nya hus på Sunnanå. Jag har dock varit där förr i tiden då hennes kompis bodde där förr, dom köpte det alltså av hennes gamla kompis föräldrar, och jag hängde också där någon gång då och då för sisådär 20 år sedan...

Nu har dom iallafall fräschat upp där så det är jättefint. Om än inte riktigt klart men på god väg.

Agnes och Saras dotter Leah...

Idag har Marcus varit på dragracingtävlingar i Piteå och själv har jag varit i stan hela dagen. Hade med mig Ceasar, han fick både fara och bada och testa lite agility.

Nu ska vi slå på en film, har hyrt Wallander.

Hejsvejs!

Av Therese Marcusson - 5 juli 2009 20:43

Idag ringde väckaren 05.30 Då steg jag upp och begav mig till Piteå för att ställa ut Ceasar på skk:s utställning. Vädret var sisådär, mulet men inte allt för kallt iallafall...

Han blev 4:a i unghundsklassen med följande kritik: "Maskulin, kraftfull hane med bra linjer och proportioner, välformat huvud som behöver torka upp något, bra ben och tassar, normalt vinklad, tillräckligt förbröst, rör sig med bra energi, tillräcklig räckvidd i fronten men lös sedd framifrån, lite väl stolt svans, bra päls, mycket trevligt temperament".


På vägen hem köpte jag med mig mat som jag åt upp i min brorsas nya fina hus på Sunnanå.

Sen drog jag vidare till Ljusvattnet där jag först gick en promenad med hundarna...

Jag hann även ta mig en titt på kattungarna som har fått ögon. Dom är så söta!

 

Och sen vidare till fisketävlingen i Ljusvattnet där Marcus och Agnes befann sig. Även mina föräldrar kom dit..

Adjöss!






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards