Alla inlägg under september 2009

Av Therese Marcusson - 26 september 2009 22:02

Idag har det varit full rulle och trevligt har vi haft!

På förmiddagen var vi ute och städade bort sommaren, tråkigt men sant. Bort med utemöbler bl a. Vi tog möblerna på traktorn, och givetvis fick Agnes åka traktor för första gången. Hur kul var inte det då!!!?Skrattande

  

Sen for vi på skördemarknaden här i Skråm. En massa loppisbord. Fyndade endel. Några leksaker till Agnes, tjocksockar, nybakat bröd och faktiskt en kofta åt mig själv!

Agnes med en av sina "nya" leksaker. I bakgrunden spindelmannen Albin som hängde på mina föräldrar som också var där.

  

Sen drog vi vidare till Bjurfors och dagiset där, där det var Barnens dag. Riktigt trevligt med minizoo, ponnyridning, godisregn, trollkarl och lotteri.

Nöff nöff låter grisen..

  

Och hyffsat spännande var det ju att få sitta upp på en häst för första gången!

  

Hem och ut med hundarna på promenad!

  

Sen vidare till brorsan och Frida som bjöd på tacos! Smaskens!

Frida har ju sånt roligt trumset!

  

Nu har vi nyss sett en hyrfilm och John Blund kallar snart.. Känner mig väderbiten och lite trött..

 

Sov gott!

 

Av Therese Marcusson - 22 september 2009 18:56

 

E.F.I.T = Ett foto i timmen.


06.45 Agnes gör morgon med en vällingflaska. Jag är TRÖTT, Marcus är förkyld och har snarkat massor i natt...

  

07.45 Hundarna får frukost!

  

08.45 Agnes och pappa busar innan han åker på jobbet.

  

09.45 Solen skiner och vi går till grannen och leker. Dom erbjöd oss att komma och leka i deras "lekpark" även fast dom inte är hemma Skrattande En rolig traktor har dom tillexempel!

  

10.45 Agnes äter lunch i vardagsrummet medans jag tittar på den kassa men ändå något beroendeframkallande serien "våra bästa år". Tungan ute

  

11.45 Agnes sover och jag förbereder för min lunchbjudning. Har bjudit hem föräldragruppen på surströmming!

  

12.45 Nu har alla kommit, nu får vi hugga in! På bilden ser vi Leia, Agnes och längst bort sitter Isak.

  

13.45 Lite småbesvärligt kanske att äta surströmming med 6 stycken 1-åringar som helst vill sitta i knä, och det ska matas och det ska lekas osv. Surströmming tar ju sin lilla tid att äta, men jag tror alla till slut åt sig mätta. (hoppas det iallafall)

Mia, Jossan, Marie och Isak.

  

14.45 Nu har nästan alla farit hem. Kvar är bara Hardy och Kajsa. Och Agnes hon ser ut att ha druckit lite för mycket!

  

15.45 Alla kompisar har åkt hem. Då hittade Agnes tändstickor och hade tänkt leka med elden. Aj aj!

  

Sen glömde jag bort en timme då vi åt middag.... Tyckte ändå jag gjorde det ganska bra som kom ihåg att fota ca kvart i varje timme Cool

17.45 Dags för hundarna att få komma sig ut i skogen. Det har regnat i eftermiddag så det var bara slänga på sig stövlarna. Denna gång tog jag mig runt sträckan jag skulle gå. Igår stod det en älg i vägen som inte hade några planer på att flytta på sig så då vände jag.

  

18.45 Tanken är att Marcus ska ge Agnes en godnattpuss men hon ser inte så sugen ut Kyss 

  

Nu ska jag plocka bort lite, sen blir det IDOL!


Ha det!


Av Therese Marcusson - 21 september 2009 22:10

Testar det här med mobilbloggning. Så här kan man se ut då man hoppar studsmatta...

Av Therese Marcusson - 9 september 2009 20:10

Ikväll har vi varit och tittat på Maria och Andreas lilla Moa 2 veckor gammal. Jättesöt!Glad

  

Sen for vi vidare och kollade på Frida som spelade fotbollsmatch. Frida var jätteduktig, väldigt snabb! Tyvärr förlorade dom men dom såg ju ut att ha väldigt kul och det är ju huvudsaken!

  

Agnes var trött, matchen slutade då hon brukar gå och lägga sig men med lite bus håller man sig ju vaken!

  

Hon har ju förresten lärt sig gå!! Skrattande

  

Tack för idag, slut för idag!



!

Av Therese Marcusson - 5 september 2009 12:58

Kreta HERE WE COME i oktober! =D

 


Av Therese Marcusson - 2 september 2009 20:13

Idag var det premiär för oss för årets fågeljakt. Det är ju så kul! Det kändes dock kvavt och jag hade klätt mig för varmt men det är ju en fröjd att se hundarna jobba!

Mobilpaus!

 

 Det blev tyvärr inga fåglar skjutna men jag fick en huvudvärk på köpet, alltid nåt :-/  Det var nog den där blåsten som var idag, nästan storm!

Och så en bild på Agnes i sina fina kläder hon fått av tant Eva i Göteborg :-)

Hej då!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards