Alla inlägg under september 2010

Av Therese Marcusson - 23 september 2010 05:51

E.F.I.T = Ett foto i timmen. Igår.


Första gången jag bloggar före 06.00  

Men nu kör vi gårdagens e.f.i.t ca 20 över varje timme.

05.20 En tidig morgon. Fortfarande mörkt ute. En trött mamma och även en trött tjej som ändå vägrar sova mera. Märks även på humöret de första timmarna...

  

06.20- Jag och Agnes tar en dusch. "se lite glad ut" sa jag, då fick jag denna min.

  

07.20- Arvid vaknar.

  

08.20-Klär Agnes för dagis. Hon är ivrig.

  

09.20- Klär brorsan (Marcus var hemma tills jag skjutsat Agnes på dagis, jag lämnade inte Arvid ensam hemma)

  

10.20-Kollar facebook och lite på Våra bästa år.

  

11.20- bäddar rent i sängen med de nya sängkläderna jag fick av mor då jag fyllde år.

  

12.20- Sitter och väntar på att Ida och Emma ska komma på besök.

  

13.20-  På promenad i skogen.

    

14.20-Fikar äppelpaj.

  

15.20- Tillbaks efter ännu en promenad. Denna gång på vägen med barnvagnar.

  

16.20-Arvid prövar det han fick av Ida. En body med hans uppgifter (Agnes fick en likadan om ni minns) Och en kepa. Superfint! Tack Ida! Arvid var inte så nöjd för tillfället dock..

  

17.20- Vi börjar med maten. Lövbit och pommes.

  

18.20- Lite mys framför datorn med pappa. Kollar nog på Bamse eller Pippi Blåmblåm(långstrump)

  

19.20-Kvällsprom med Josse.

  

20.20- Går och väntar på att lilleman ska bli trött och somna. Tar kort på oss i spegeln, det blir ju inte så bra.

  

21.20- Nu är det lugnt i huset. Njuter av en glass jag köpte av glassbilen idag.

  

Over and out!

Ha en bra dag!




Av Therese Marcusson - 21 september 2010 10:39

 Nu ska jag lägga in lite bilder. Har ju inte ens bloggat sedan stortjejen våran fyllde

2 år! Tänk vad fort det går!

Godmorgon bästa födelsdagsbarnet!

  

Bilder från kalaset!

  

Agnes har ju fått en egen studsmatta, lyckan är total!

  

Agnes och Rut.

  

Pappa och bror som numera inte bara heter Bror utan också Arvid :)

  

Mitt hjärta  

  

Dockan måste ju får fika också!

  

Fingerfärg var en present som blev poppis!

  

Arvid växer så det knakar. Skrattar i massor gör han också =) Det är så kul när man börjar få lite respons!

  

Fågeljakten är igång =) Gissa om hundarna är lyckliga!?

  

Myspys

  

korvgrillning och promenad i skogen!

  

Avslutar med ett kort från bad av Arvid. Storasyster övervakar (och hoppar sen själv i baljan). Nu ska jag få lite gjort innan jag ska hämta Agnes på dagis. Ha det bäst!

  


Av Therese Marcusson - 20 september 2010 10:57

Nu verkar det funka, skulle bara testa. Mer bilder blir det ikväll om jag får tid över...


  

Av Therese Marcusson - 18 september 2010 21:03


Är sjukt trött men känner att jag vill ta mig lite tid att lägga in lite bilder från senaste tiden. Är ju skitlänge sedan jag bloggade. Anledningen (förutom tidsbrist) har väl varit att vi varit utan vår dator. Har haft den inlämnad i typ en månad. Till slut tog vi hem vår gamla dator från Ljusvattnet men jag har inte orkat ladda in bilder och grejat på eftersom det ändå var "fel" dator.. Men nu har vi äntligen fått tillbaks datorn!

Så här kommer lite gott och blandat:


Nähä, nu funkar det inte att lägga in bilder. Surt! Antingen är det nåt tillfälligt fel på bloggplatsen eller så har dom gjort om så jag inte fattar (eller är för trött). Får göra ett nytt försök senare.


Hej och hå.









Av Therese Marcusson - 13 september 2010 12:00

Agnes har varit på max och fått sig en ansiktsmålning:-)

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards