Alla inlägg under augusti 2008

Av Therese Marcusson - 31 augusti 2008 18:01

Innan jag glömmer det så börjar jag med att tacka alla som grattat oss till våran dotter!

Nu när man har barn så gäller det att passa på att göra saker när den lilla sover. Självklart har man skaffat sig en "barnvakt" så jag hör om lillan vaknar. (ni vet, typ en walki talki) så då kan man gå ut på gården och träna hundarna och höra om det kommer nå ljud från f(l)ickan!

Här tränar vi apportering och lydnad...

Ceasar apporterar...

 

 Nova under inkallning...

 

 och en apporteringsbild..

 

 Ronja är redo för linförigheten..

 

 Sen så har vi varit ute och jagat fågel. Jag har ju ingen licens, men jag följer med för jag tycker det är en fröjd att se hundarna jobba! Först var jag med på fredagen. Då hade vi Ronja och Nova med oss. Ronja stötte upp en orre i ett träd. Men trots två skott från husse så kunde den flyga oskadd därifrån. Sen blev det ingen mer skottchans den gången. Sen var vi ut på lördagen, jag, Marcus och hans far. Då hade vi bara Ronja med. Hon jobbade som ett djur (ja, ok, hon är ju ett djur) det är kul att se henne i action, hon ger aldrig upp. Vi fick bara se två pippi men ingen blev det skottläge på.

Marcus och hans pappa var även ut i morse, då hade dom med både Nova och Ronja, även Nova funkar ganska bra som stötande hund och idag hade hon då varit riktigt i sitt "esse". Ett skottläge men bom igen. Husse måste nog på skjutbanan och träna sitt sikte:-D

 

Har fått efterfrågan på nya bilder på Lillan så självklart kommer det några sånna också!

Mys i pappas famn efter ett skönt bad...

Första gången i babygymmet hon fått av farmor...

 

Idag är det den sista augusti och även om det varit en vacker dag idag så skulle man väl kunna säga att sommaren är slut. Usch vad fort det går. Fast just den här sommaren har man väl egentligen gått och längtat på att den ska ta slut så den lilla i magen skulle komma ut. Och nu har hon ju kommit ut men nu vill jag ha sommar igen! Sommar utan regn! Nu kommer det nog snart att börja klia i mina fingrar att kolla i resekataloger men nja, jag vet inte, det är kanske inte så passande just nu...

Ha en skön söndagkväll!


Av Therese Marcusson - 26 augusti 2008 15:47

Då har man varit hemma en dryg vecka med Lillan (ja, hon har inget namn än så just nu är det Lillan) Hon är än så länge ett mycket snällt litet barn som mest bara äter, sover och kikar runt på omvärlden (hon ser ju inte så långt men hon kan vara väldigt storögd när hon tittar runt på omgivningen)

 

Eftersom hon var ganska liten när hon kom ut så har hon stödmatats några gånger per dygn, men nu har hon gått upp till hela 3100g så nu kan vi sluta med det. Här är iallafall en bild på pappa då han ger henne, det fick bli hans uppgift då jag sköter den andra matningen...

 

Men hundarna då? Jodå, det går bara bra med dom. Vi lånade ut dom det första dygnet så vi skulle få lite lugn och ro. Sen tog vi hem dom en och en så de fick bekanta sig i lugn och ro med Lillan. Jag badade upp dom och gjorde dom rena och fina inför första mötet :-D

Nu är alla hundar hemma och dom är alla väldigt mån om lilltjejen.

 

 Även Lillan har fått sitt första bad här hemma, hon var jätteduktig, i slutet började hon gråta men jag tror hon tyckte det var ganska skönt!

 

 Ganska många besökare  har vi redan hunnit ha. Här kommer bild på min kompis Malin och hennes son Philip och så en på en Stolt Farmor!

 

 

 Avslutar med en bild från morgonens promenad.

 

Nu ska jag titta till Lillan som ligger och sussar så sött och så är det väl dags att börja med middagen. Hej så länge!



Av Therese Marcusson - 17 augusti 2008 18:45

Ja, så har hon då kommit den lilla guldklimpen! Man blev lite förvånad när det blev så tidigt men vad göra? Pappa Marcus säger att hon ville vara snäll med honom så han skulle kunna vara med på älgjakten:-) Hon mår iallafall bra och vi har fått komma hem efter 3 dagar på bb. 2635g och 47 cm var den lilla prinsessan. Något namn har hon inte än så hon får heta diverse smeknamn tills vidare. Förlossningen gick iallafall bra och här bjuder jag på några bilder på vår nya familjemedlem!

Här är jag alldeles ny!

 


 


 

Hej då från en stolt mamma!



Av Therese Marcusson - 10 augusti 2008 18:07

I tisdags var det dags igen för kurs med Ceasar. Han började bra med ett ganska fint vattenarbete. Sen släpptes en löptik ut. Unga hormonstinna Ceasar tyckte ju då att hon var jättesnygg! Då fick han sitta i bilen en stund och drömma sig bort för att sen komma ut till en liten fältövning. Kursledaren tyckte han hade ett riktigt bra sökmönster, han behövde inte dirigeras hit och dit utan han sökte automatiskt till höger och sen över till vänster sida och så höger igen osv...

Här sitter en blöt springergosse och tittar på de andra...

Här står kursmedlem Daniel redo med pistolen och Inger står långt borta redo att kasta...

En av tjejerna hade också med sig sin lilla 11 veckors jättesöta cockervalp som också skulle känna lite på vattnet och en liten dummy.

 Tyvärr så slutade kurstillfället dåligt för en av deltagarna då hunden hans skar upp ena trampdynan ordentligt på en glasbit. Han fick fara iväg till veterinären och kolla om det skulle sys. De som kastar flaskor i naturen skulle ha stryk!!

Annars var veckan lugn. Igår lördag var det ju hyffsat fint väder på kvällen,

jag och Marcus grillade och satt ute på altanen och åt. Vanligtvis sitter inte våra hundar vid bordet men vid fotografering är väl allt tillåtet:-)

 

Här kommer ett foto från altanen ut mot vår "uteservering"

Sen drog vi med husse ut på en kvällspromenad. Det var kul tyckte hundarna, det är långt ifrån jämt som han hänger med!

Idag söndag har jag och Ceasar varit på inofficiell utställning i Boliden, nära och bra! Där fick vi möta broder Lipton i ringen.


 Ceasar drog idag det längsta strået och blev Bir. Han fick följande kritik:    "9 mån hane, utmärkt typ och storlek, tilltalande helhet, välskuret maskulint huvud, bra bett och tänder, välburna och välplacerade öron, tillräcklig hals, front och bröstdjup för åldern, bra ben och tassar, välformad bröstkorg, tillräckliga vinklar fram och bak, bra svans, rör sig med bra flyt från sidan, bra päls och färg, trevligt temperament, välvisad, låga fina hasor" Sedan var det en lång väntan på final. Lagomt till finalen av de vuxna hundarna så började regnet ösa ner. Som dränkta katter (eller matte såg nog mer ut som en ko) struttade vi runt i ringen. Men det gick bra ändå. Han blev Bis 3 av alla vuxna hundar. Bra killen!

Liptons matte Lena var flitig med kameran under finalen. Här kommer

några av bilderna...

 

 

 

 "Vann jag nåt gott matte??" undrar Ceasar

Nu har jag ont i kroppen, måste lägga ikull mig på soffan tror jag...

Hej svejs!












Av Therese Marcusson - 3 augusti 2008 18:46

I veckan har det inte hänt så mycket. Tar det ganska lugnt. Är dessutom ganska trött. Fick "skäll" av barnmorskan att jag inte tagit mina järntabletter som jag ska, har därför mycket lågt blodvärde. Nu måste jag skärpa mig med det, det är ju bara 5 veckor kvar till beräknad nedkomst och då är det ju bra att ha lite blod "på lager".

I tisdags var iallafall jag och Carro, Nova och Svea och hälsade på vår kompis Eva som jobbar på nya fiket "lilla hjärtat" i Bodan. Där åt vi kanske världens godaste champinjoncrepes. Nova och Svea fick roa sig med att titta på fåren som gick i hagen brevid.

I fredags missade jag kursen med Ceasar pga att vi var bortbjudna så jag har inga bilder därifrån. Idag var vi dock och tränade lite vattenapportering på

badplatsen i Järvtjärn.

Här kommer dom alla tre hundar med dummy med fågelvinge på.. Ceasar, Ronja och så Nova...

 


Tänk om man kunde lägga in ljud här, då skulle jag nu lägga in ljudet av Nova som ligger bakom mig och drömmer om något väldigt spännande :-) Låter väldigt kul!

Ha det gott!




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards