Alla inlägg under maj 2011

Av Therese Marcusson - 19 maj 2011 13:18

Nu har vi kommit hem från en härlig vecka på Rhodos! Vädret har varit kanon. Sällskapet likaså! Det var hela min familj + svärisarna. Tack mamma, pappa, Janne och Britte för all passning under veckan!

Här kommer typ en miljard bilder. Fast det hade säkert blivit fler ifall jag haft den andra kameran med men jag tyckte den var för stor att släpa på, det är ju så mycket annat man ska ha med varje dag när man färdas mellan bad, lek, bad igen, mat och andra aktiviteter som görs på en dag utomlands, därför tog jag min gamla lilla kamera. Och därmed blev kvalitén på många kort inge vidare, typ suddiga och så...

På flyget. Flygresorna gick nog lite över förväntan faktiskt. Agnes var inga problem alls, hur lugnt som helst. Arvid var lite less utimellan men sov ju bort lite tid iallafall. Så det var helt ok att flyga med två barn.

  Han tyckte bla att det var rätt ok att lyssna på filmen, pappa får titta utan ljud :)

  En av dom två barnpoolerna. Synd bara att det inte är uppvärmt, barnen blir sååå kalla, inte för att dom verkar bry sig men utimellan så skakar dom av köld men ska ändå fortsätta bada. Och Agnes som ju egentligen är torr kissade ner sig rätt många gånger under veckan - ett tecken på att hon blivit kall...

  

Morfar får sig en dusch..

  Det fanns ett minitivoli på hotellet!

  Och vattenruschkana. Agnes åkte med Marcus sista dagen men tyvärr hade jag inte med kameran då. Här kommer Robin!

  

På promenad genom en "djurpark". Här kollar vi på påfåglar. Fick även se små påfågelbebisar, det var lite kul!

    

För första gången fick jag se en riktig tiger. Mådde dock lite dåligt över att den gick där och vandra fram och tillbaks bakom gallret, gillar inte sånt. Den hade en inhängnad utomhus också men inte var den nån höjdare...

 

 

 

  Det tar på krafterna att vara ute på äventyr. Trött lilleman..

  Arvid var en riktig badare, hav eller pool spelade ingen roll, blev såååå arg när man tog upp honom från vattnet.

  Kasta sten i vattnet.

  Ute med trampbåt.

  Jag och Marcus var även ut med en bananaboat men har inga bilder därifrån.

  Vi var i ett lekhus som var perfekt för dom lite mindre barnen. Agnes hade hur kul som helst. Här åker hon och Frida tekoppen.

 

  Hej hej!

  Och bror han var i bra form också, verkar dock ha fått sig lite för mycket att dricka ;)

  Robin, Frida, Albin åker fritt fall. (en mildare variant av fritt fall)

  Jag och Agnes valde dock berg och dalbanan (återigen, en mildare variant:)

  Ute med tuffelitufftåget...

  Tåget gjorde ett stopp i två timmar då vi dels roade oss på stranden (en annan strand än vår alltså). Här får jag lerinpackning på mina ben :)

Och lite lattjo med pappa!

   

Sen gick vi och såg på nå historiska byggnader i väntan på tågets tillbakagång. Agnes var kanske inte såå intresserad, hon pyssla på med annat.

  Titta Agnes en båt!

  Titta mamma en båt!

  Även lillebror måste ju få glass i det varma vädret!

  Äntligen fick Marcus tag i Messifotbollskläder i rätt storlek åt Agnes. Då blev det fotboll!

  Arvid ville gärna också va me.

  Båttur in till Rhodos stad.

  Baddaren Arvid.

  Lekrummet på hotellet.

  Som sagt, det tar på att vara utomlands. Somnat sittandes utan tutte under promenad, händer inte annars..

     

Då får man lägga ikull han ändå:)

  Avslutningsvis, en bild på oss. Hej svejs!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards