Alla inlägg under april 2009

Av Therese Marcusson - 26 april 2009 20:02

I måndags skulle jag fara på öppna förskolan här i Skråmträsk. Jag har bara varit där en gång tidigare och då var vi inne, den gången var vi två stycken. Hade hoppats på fler den här gången.. Men det var bara jag. Så jag lånade en overall och en vagn och stod ute en stund och pratade med de mycket trevliga fröknarna som var ute med dagisbarnen. Fick även en visning av de nya lokalerna som dom ska flytta in i till hösten, det blir ju där Agnes kommer att vara. Det kommer att bli jättefint då allt är klart!

På tisdagen var vi på babysång. Sångfröken var sen så vi fikade och umgicks lite innan...

Rut, Eskil, Sigge, Thilo och Agnes..

På torsdagen var vi bjudna till Marie och Hardy ur föräldragruppen. Fixade till Agnes lite i håret innan vi for :) Det syns kanske inte så himla väl på bilden men hon har värsta coola tuppkammen ..

Här är vi hemma hos Hardy. Det är han som ligger ner, på bild även Kajsa och Isak.

På fredagen fick jag ännu ett mycket tragiskt besked. En som jobbat hos oss (han hade slutat nu, men jobbade fortfarande hos oss då jag gick på mammaledighet) hade avlidit på ett mycket mycket tragiskt sätt i en lägenhetsbrand. Vila i frid Hasse!

För att liva upp det hela igen lägger jag in en bild på Agnes 14 år..

Igår skulle Marcus och Janne fara och titta på ett målarjobb i Bjuröklubb. Jag och Britte hakade på och gjorde en mysig utflykt av det hela. Det var så fint där!

 

Sista bilden blir Agnes som knackar åt pappa sin som är ute på gården.

Sen så ska jag inte glömma att jag blivit utmanad av Anna, det går ut på följande:

1. Ta fram din mobil.
2. Gå till inkorgen!
3. Svara på frågorna genom att skriva första meningen i sms:en
4. Fråga 1 - första meningen i första sms:et
5. Fråga 2 - första meningen i andra sms:et, o.s.v
6. Utmana ett par personer: Folk får sno den!

1. Vad skulle du säga om din partner var otrogen?
Det blir bra det!

 2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?

Jag och George kommer.

3. Vad är det första du säger när din kompis blivit påkörd av en buss?
Ok

4. Vad är det värsta du skulle kunna säga åt din fiende?

Hej, vill du hänga med på promenad efter vägen?

5. Vad skulle du skrika om du vann en miljon?

Ja, minst sagt!

 6. Vilka ord skulle du säga till gud om du träffade honom?
Men gud vad hemskt!

7. Vad vill du höra mest av allt?

På tal om något roligare, vad söt Agnes var i tidningen!


Jag utmanar Lisa!


Det var allt för idag. Nu hoppas jag att både jag och Agnes får sova mer natten som kommer än vi gjorde i natt. Hon har blivit förkyld och vaknade jättemånga gånger inatt.


Ta hand om varandra. Ha det!

Av Therese Marcusson - 19 april 2009 19:58

Det här blir ingen lång blogg. Dels har det inte hänt så mycket och dels känner jag mig trött så det här går nog ganska fort...

I tisdags var vi bjudna till Anna och George från föräldragruppen. Mia och Isak och Marie och Hardy med flera var där..

I fredags var jag och Carro och badade barnen i Burträsk.

Sen tog vi en promenad till ön på Burträsk camping. Men det blåste nordanvind, vilket det för övrigt gjort hela helgen. Trist.

Sen var de två mammorna hungriga, då blev det käk på grillen i Burträsk. Agnes fick smaka lite också, gott tyckte hon!

På kvällen drack jag och Marcus vin för första gången på ca 1½ år. När Agnes gått och lagt sig blev det ostkrokar och lite rött... Mysigt!

 

På lördagen nåddes man av den tragiska nyheten om mannen och barnet som körde ned sig i en vak och omkom. Jag kände karln. Dels har han varit min hyresvärd tidigare och dels var han en travmänniska så där stötte man ofta på honom också. Stackars honom och stackars stackars hans barnbarn som också omkom. Och deras familjer förstås! Jag har gått och tänkt på det där hela helgen.

Trots detta hade jag en mycket trevlig lördagkväll. Var bjuden på spelkväll hos Anna i Drängsmark. Jag, Carro, Anna och Magda var där. Jag lämnade Agnes hemma med Marcus, det gick jättebra. Carro hade med sig Rut men hon sov sig igenom hela kvällen.

Japp, det här ingår i det ena spelet vi hann med:)

Hårbandet åkte ner och blev svettband, man blir ju så ivrig då man spelar "rita och gissa"

Idag har jag och Marcus varit ute på promenad. När Agnes somnat blev det en liten paus då vi satte oss och solade lite. Jag och Nova kan verkligen behöva sola våra bleka nosar.

Marcus var ju som vanligt lekfarbror, gömde pinnar i snön som hundarna fick gräva fram.

Tack för idag, slut för idag. Jag ska göra en tidigkväll, förhoppningsvis känner jag mig piggare imorgon. Ha det bra!


Av Therese Marcusson - 12 april 2009 19:54

Laddade just in den 500:e bilden här på bloggen. Många bilder har det blivit under det år jag nu bloggat.. Idag drog det också iväg och blev många bilder såhär i påsketider.

I måndags fick jag besök av en valpköpare med "valp", Lena och Lipton. Hon ville komma på vårpromenad men det blev en riktig vinterpromenad, snön hade vräkt ner hela natten och även denna dag snöade det. Men trevligt var det ju ändå!

På tisdagen var jag och Carro bjudna till min mor på surströmming. Mums fillibabba så gott det är!!

Rut och Agnes..

 

På onsdagen var vi bjudna till Jossan och Leia ur föräldragruppen. Här är det jag och Agnes och Marie och Hardy som äter...

Efter vi varit hos Jossan några timmar gick vi vidare till öppna förskolan. Agnes och Leia tävlar om vem som ska hinna fram till bollen först..Leia vann nog, hon är jättekvick! Fast Agnes har i veckan faktiskt börjat ta sig framåt om det är något spännande man lägger framför henne

Och Agnes fick klä ut sig till kanin :)

På torsdagen jobbade Marcus kortdag så då fick vi med honom ut på en liten promenad. Agnes fick sitta i ryggsäcken vi köpt åt henne.

I torsdags fyllde Nova fem år! Tittar man noga så ser man att hon börjat bli grå kring nos och ögon. Gammtanten! Hon fick ett ben i present.

Samma dag skulle även min mormor ha fyllt år om hon levt. Men hon lämnade oss för drygt tre år sedan. Tråkigt att hon inte fick träffa Agnes. Lilla mormor.

 

På långfredagen var vi på påskmiddag i skidstugan i Ljusvattnet. Både Marcus och mina föräldrar var där.. Dålig bild tyvärr.

 

Jag och min dotter..

 

På lördagen var det först jättetråkigt väder. Vi roade oss med att äta upp allt godis som fanns kvar i påskägget.

 

Men sen så klarnade det upp och blev riktigt fint. Då gick vi ut och hade trevligt.

Bus med hundar..

 

Sola lite..

 

Ronja lånade Agnes solglasögon :)

 

På aftonen gick jag förbi köksfönstret, då ser jag Ceasar sitta PÅ bordet på altanen och titta på solnedgången. HA ha ha.

 

Idag då, så vaknade vi upp till en solig dag. Vi packade väskan och begav oss till liabacken som är slalombacken här i Skråmträsk. Det blev lite agility med hundarna..

 

Också grillade vi.

 

Agnes fick prova åka en kort bit på brädan...

 

Sen var Agnes trött, då gick vi på promenad. Vi gick tills vägen tog slut, då grävde vi ner oss i en snöhög och satt och solade medan Agnes sov i vagnen. Skönt var det!

Nova och Ceasar solar lite också...

 

När vi kom hem tränade jag lite lydnad med hundarna.

 

Sen fick vi besök av brorsan med familj. Pojkarna fick åka skoter med Fredrik och Marcus.

 

Och jag och Mia vi solade och hade det bra. Lite lustigt förresten. Jag och Mia heter typ likadant nu sedan dom gift sig. Hon heter Mia Therese Marcusson och jag heter Maria Therese Marcusson. Så det kan bli...

 

Sen grillade vi korv på gården. Mycket korv idag...

 

Avslutar med ett roligt kort jag fick på mailen. Det var från Agnes fanclub. Det föreställer Eskil då han tittar på bloggen. Man skulle kunna tro han är småkär i Agnes =)

 

Ha det bäst!

Av Therese Marcusson - 5 april 2009 19:25

I måndags var vi på bvc och gjorde det så kallade Boel testet. Man kollar bla hörsel och lite andra saker. Det gick jättebra. Agnes vägdes och mättes också. 8500 gr tung och 69 cm lång. Trodde faktiskt hon skulle vara tyngre, det börjar bli riktigt tungt att bära henne. När vi ändå var på plats så gick vi en stund på öppna förskolan (det är i samma hus). Agnes var trött och inte alls på humör så vi blev inte långvariga, hon ville sova... Som synes på bilden så var hon inte så nöjd...

På tisdagen var jag och resten av föräldragruppen bjudna till Anna och Thilo. Trevligt!

Agnes har fått några nya grejer.

Här har hon sin nya störtkruka och sina nya solglasögon!

Också har hon fått så lång lugg att mamsen var tvungen köpa hennes första hårspänne=)

I fredags tog vi farmor med oss och for och badade i Burträsk. Jättekul tyckte vi allihop!

Sen blev det en god lunch på ostens hus!

Sen så har Agnes varit på sin första vigsel! En borgerlig sådan. Min bror och Mia har gift sig och jag och Marcus (och Agnes) var vittnen. Grattis säger vi än en gång till dom!

Agnes fick ta på sig sin nya stickade klänning som hon fått av tant Eva i Göteborg. Tack snälla Eva!

Här har vi de nyvigda, dags att trä på ringarna!

Jag och Marcus hade tagit med lite ris så pojkarna för första och sista gången fick kasta ris på sina föräldrar.

Idag vaknade vi upp till en solig dag. Här visar Agnes upp sin nya pyjamas som vi köpte igår. Det fanns såklart inte med goldens och springrar så taxar fick duga. Mössan min har hon dock inte då hon sover =)

Jag och Josse for och gick på promenad i det vackra vädret. Agnes fick åka pulka.

Sen kom min andra bror Jörgen med dotra Frida förbi och körde lite skoter. Brorsan försökte också hjälpa mig med hemsidan men utan framgång =(

Det var allt för denna gång. Nu önskar vi alla en riktigt GLAD PÅSK!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards