Direktlänk till inlägg 31 augusti 2008

Rubrik saknas

Av Therese Marcusson - 31 augusti 2008 18:01

Innan jag glömmer det så börjar jag med att tacka alla som grattat oss till våran dotter!

Nu när man har barn så gäller det att passa på att göra saker när den lilla sover. Självklart har man skaffat sig en "barnvakt" så jag hör om lillan vaknar. (ni vet, typ en walki talki) så då kan man gå ut på gården och träna hundarna och höra om det kommer nå ljud från f(l)ickan!

Här tränar vi apportering och lydnad...

Ceasar apporterar...

 

 Nova under inkallning...

 

 och en apporteringsbild..

 

 Ronja är redo för linförigheten..

 

 Sen så har vi varit ute och jagat fågel. Jag har ju ingen licens, men jag följer med för jag tycker det är en fröjd att se hundarna jobba! Först var jag med på fredagen. Då hade vi Ronja och Nova med oss. Ronja stötte upp en orre i ett träd. Men trots två skott från husse så kunde den flyga oskadd därifrån. Sen blev det ingen mer skottchans den gången. Sen var vi ut på lördagen, jag, Marcus och hans far. Då hade vi bara Ronja med. Hon jobbade som ett djur (ja, ok, hon är ju ett djur) det är kul att se henne i action, hon ger aldrig upp. Vi fick bara se två pippi men ingen blev det skottläge på.

Marcus och hans pappa var även ut i morse, då hade dom med både Nova och Ronja, även Nova funkar ganska bra som stötande hund och idag hade hon då varit riktigt i sitt "esse". Ett skottläge men bom igen. Husse måste nog på skjutbanan och träna sitt sikte:-D

 

Har fått efterfrågan på nya bilder på Lillan så självklart kommer det några sånna också!

Mys i pappas famn efter ett skönt bad...

Första gången i babygymmet hon fått av farmor...

 

Idag är det den sista augusti och även om det varit en vacker dag idag så skulle man väl kunna säga att sommaren är slut. Usch vad fort det går. Fast just den här sommaren har man väl egentligen gått och längtat på att den ska ta slut så den lilla i magen skulle komma ut. Och nu har hon ju kommit ut men nu vill jag ha sommar igen! Sommar utan regn! Nu kommer det nog snart att börja klia i mina fingrar att kolla i resekataloger men nja, jag vet inte, det är kanske inte så passande just nu...

Ha en skön söndagkväll!


 
 
Maria Engström

Maria Engström

2 september 2008 22:25

Jättegrattis till Lillan - himmel så söt hon är !!!
Hon ser verkligen ut att njuta i badet - Rasmus gillar det inte alls, till Perras stora förtret. Han älskar ju att bada, så han kan inte förstå att inte Rasmus gör det åxå...

Krama den lilla från oss....

http://www.hassesreklam.com/index2.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Marcusson - 4 december 2022 14:16

Sjuukt länge sedan jag la in nåt här.  Coviden kom ju och strandsatte allt och alla. Men en liten sammanfattning från de senaste åren är väl att vi har sparat två kattungar, Freja och Tyra. Vi har haft en valpkull Haldenstövare där vi sparade Glädj...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 19:58

Här kommer en liten sammanfattning av 2019. Vi fick tre gulliga kattungar       Vi åkte på ett par utställningar/ gick jaktprov med Ella som stolt kan titulera sig som J RR SE V-18 SE V-19 Geitmyras Ella      Vi fick tre gulliga kaninunga...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 17:07

Såhär ett halvår senare så kom jag på att jag måste blogga om vår underbara Thailandsresa där vi var tillsammans med Andreas, Maria, Moa och Melker. Vi bodde i Tri Trang beach i närheten av Patong.    Packade och klara!   Våran pool   A...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:16

Kära pappa/morfar fyllde ju 70 i år. (och jag 40 och brorsan 50) så pappa bjöd med oss utomlands =) Till Kreta bar det av. Morfar och farfar (som också hakade på) blev som barn på nytt i vattenrutchkanorna =)     Kusinerna Albin och Wilma. ...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:04

Det blev en liten semestertripp i somras och den bar av till Finland med båt från Umeå till Wasa. Det var en trevlig minisemester!    Barnen tyckte det var kul att åka färja!         Vi var på ett nöjesfält som hette Powerpark. Det va...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards