Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Therese Marcusson - 3 maj 2009 19:50

Vi har tagit det ganska lugnt i veckan pga förkylning. Framförallt pga att Agnes varit förkyld men även jag har fått mig en sväng av bacillen..

Men i onsdags var jag iallafall till stan och gick onsdagspromenaden.

Här ser vi en typisk Ceasarrörelse då han ska få igång en hund som inte är lika sugen som honom på att busa. Boxas och slå med tassarna är hans taktik. Här är det Molly han terroriserar. Affe tittar på.

I torsdags var det ju Valborgsmässoafton. Vädret var helt strålande! Marcus var ledig hela torsdagen och vi passade bland annat på att kratta endel av alla de löv som ligger på gården.

Agnes provsitter en av högarna.

Resten av tiden satt hon i gåstolen, det var hon helnöjd med!

Fast hon fick även provsitta skottkärran :)

På kvällen hade vi bjudit hem ett helt gäng med folk. Det var fortfarande helt otroligt skönt ute. Grillning var ju en självklarhet!

Och här sitter ett annat gäng...

På fredagen var vi alla trötta...

Men vi var iallafall både till stan en sväng och även till Ljusvattnet. Jag testade skogen i Ljusvattnet för första gången i vår. Det var väldigt varmt tyckte både jag och hundarna, men man ska inte klaga, sommaren är så välkommen!

Då utemöblerna nu var framplockade så åt vi rester från dagen innan ute. Så otroligt skönt!

Hundarna fick köra lite genom agilitytunneln dom fått av Ida.

Men dessvärre är fästingarna stora och många även i år *

Igår, lördag så var det ssrk utställning i Ursviken. Vi var förstås där! Först ut var Ceasar och Lipton i unghundsklassen. Lipton drog det längsta strået och Ceasar fick se sig slagen av sin bror. Grattis Lena! Båda gossarna fick hp.

Ceasars kritik blev: "Lagom stor av mycket god typ, Maskulint huvud med bra bett, bra hals och rygg, välutvecklat bröstparti, en aning framskjuten skuldra, bra bak, rör sig ledigt men trampar igenom något fram, bra päls, välvisad."

Inte så bra bilder men alltid något..

Ceasar..

Och Lena och Lipton..

Sen så var även en tik från min uppfödning med. Givetvis stannade vi och tittade på henne. Det var Fia och Therese som också var där. Fia var själv i unghundsklassen, även hon med hp.

Therese ställer upp Fia...

 För den som inte är utställningsintresserad så innebar det för Ceasar att han fick ett rött band för "etta i kvalitét", blått band för tvåa i klassen och lila för hp. Såhär löjlig kan man se ut då om man vill :)

Efter Ursviken så for vi till mina föräldrar och skulle äta tacos. Men före det så hann vi med ett bad i deras kar.

Också hann vi slappa lite...

Sen blev det mycket god middag. Kusinerna Robin och Albin var också där.

Idag började jag dagen med att fara till Charlotta på östra sidan byn och gå långpromenad med hundarna. Vi var ute i 1½ timme och gick. Det var sol men blåste endel så det kändes lite småkallt, men jag känner att det hettar i mitt ansikte så solen tog nog på ändå...

Sen så har Agnes gjort debut på cykel. Det var helt okey tyckte hon.

* Ni kanske såg att det var en stjärna bakom kommentaren om "fästingarna". Det var ett skämt, undra om nån gick på det :) När jag satt och åt melon så insåg jag att kärnorna såg ut som fästingar. Plockade ett antal från hundarna förra året, inte mysigt! Hoppas hoppas vi slipper dom i år!

Nu ska jag gå och städa tvättstugan. Kul, nix men det måste göras!

Ha en bra kommande vecka!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards