Direktlänk till inlägg 25 maj 2009

HUR KLANTIG FÅR MAN VA????

Av Therese Marcusson - 25 maj 2009 19:52

Sedär, nu blev det ju blogg två dagar i rad...

Dagen började ju bra (och slutade bra men nånstans därimellan hände det en mindre rolig grej)

Hade bestämt mig för att äntligen fara och hälsa på Magdalena i sin nya lägenhet. Har pratat om det länge men det har aldrig blivit av. Körde till Sunnanå och därifrån tog jag, Agnes och Nova en långpromenad upp till Norrböle och Magdas mycket fina lägenhet.

Hon hade en stor fin söderbalkong där vi satte oss och solade (är smått kräftlik nu) Sen gick vi och köpte med oss en pizza på Viking som vi delade på balkongen. Sitta och njuta av solen och käka pizza, kan det bli bättre?

Magda ville inte vara med på bild idag, Agnes fick som vanligt vara fotomodell..

Nu kommer jag till den där händelsen, HUR KLANTIG FÅR MAN VA???

Jag sa till Marcus, "men ska jag verkligen blogga om det, det är ju ganska pinsamt" , "ja, men det kan ju va kul att läsa om något annat än att du varit på öppna förskolan" Sant..

Tar det från början. Jag skulle hämta en färgburk på Nymålat åt Marcus och Janne. Jag gör det ibland och då ringer alltid Janne dit och säger åt dom att göra iordning burken så jag bara behöver springa in och hämta den. Körde från Sunnanå till Nymålat. Under tiden satt Agnes och vred huvudet och ville åt nyckelknippan(en ficklampa) som hänger i bilnyckeln och dinglar. Kommer fram till Nymålat och kör så nära dörren jag bara kan för att dels komma nära och jag försökte även få skugga på bilen men misslyckades. Jag står nu två meter från ingången. Jag vet ju att färgburken står innanför dörren så jag är ju tillbaka på typ 15 sekunder. Orkar inte spänna loss Agnes för den korta stunden. Ger Agnes bilnyckeln med ficklampan så hon har nåt att leka med(!!!!!!!solsting eller vad???) Springer in och rycker åt mig burken, är ute igen på 15 sekunder, tar i bildörren, då är den låst!!!!!!

Och i den soliga bilen sitter Agnes och Nova! Shit!

Springer in och ropar åt gubbarna på Nymålat att nu är det kris! Och extranyckel är åtminstone 40 minuter bort om man skulle ha hämtat den. Vi ringde polisen som sa att dom måste slå in rutan. Vi sa att vi återkommer snart och ringde både låssmed och bärgningsbilen(som kanske kunde få upp dörren utan att krossa rutan) Bärgningsbilen var på väg men minuterna gick och Agnes blev ledsen och hon började se riktigt varm ut. Hennes hår var alldeles blött. Då ringde jag 112. När ca femton minuter gått från att jag lämnade bilen kom till slut polisbilen (dom hittade inte dit på en gång). Vi hann säga att bärgarn var på väg och att han kanske skulle kunna få upp den med hjälp av tryckluft (?) men han tvekade aldrig då han kikat in på Agnes utan tog fram batongen och slog sönder rutan! Och oj, så varmt det var i bilen. Agnes var dyngsur. Hon var ju ledsen då jag plockade ut henne men lugnade sig snabbt och fick vatten och var sen glad och helt som vanligt, som om inget hänt. Skönt!!

Polisen kom in och pratade med mig då jag satt och gav Agnes vatten och jag tänkte att nu ska han nog skälla på mig men tvärtom var han jättegullig mot mig. Frågade hur jag mådde och sa att en sån där sak är lätt hänt, och barn är snabba och så... Och så sa han att "nu kunde jag skratta åt det, allt som går bra ska man skratta åt" Och det gick ju bra (blev bara 1700:- fattigare men jag lärde iallfall av mitt misstag)

Agnes första möte med polisen...

Någoting bra var ju att dom dammsög bilen sedan, alltid fick dom väl med något hundhår ;-)

Och ikväll har då Agnes varit som vanligt, var rädd att hon skulle vara slö och ha vätskeförlust men hon har varit väldigt glad och sprallig.

Nybadad och leker med giraffen hon fick av farbror polisen..

Slutet gott allting gott!

 
 
Ingen bild

Anna D

25 maj 2009 20:33

Haha! Så det kan gå=) Tur att det slutade lyckligt för er alla! Rolig bild på er med polisen! hihi

 
Mia

Mia

25 maj 2009 22:55

Härligt att de gick bra...men detta är nått ni kan skratta åt i framtiden =)
Kram

http://borisdoris.blogg.se

 
Anna Å

Anna Å

25 maj 2009 23:30

Hu, vad otäckt. Förstår din panik. Det var inte lite varmt ute idag heller. Men tur att det gick bra iallafall. Ses imorn. Kram

http://tosan83.blogg.se

 
Ingen bild

Laila

26 maj 2009 13:16

Hejsan, hoppas att allt är bra med er trots incidenten med polisen. Lyckades hitta din blogg, jättekul att läsa om dig och lilla Agnes.
Hoppas att vi får tillfälle att ses inom en snar framtid, skulle vara kul med en återträff snart.

Hälsn Laila

 
Ingen bild

Ida

28 maj 2009 23:06

Så hemskt! Men ja måste erkänna då man kom till slutet var de lite komiskt, när allt gick så bra fast ett hål i plånboken men de va de nog värt! Hoppas vi ses på promenad snart/Ida

 
Karin

Karin

29 maj 2009 23:43

Hugaligen lillahjärtat men allt gick ju bra :) .. Oj oj vad man kommer hinna låta dom göra tokiga saker..en sak vet jag iaf att kajsa inte ska få göra;
min lillebrorsa rullade över "storvägen" (väg 97 mellan luleå och jokkmokk 90km/h väg) i byn där vi växte upp när han var drygt 2 1/2 år. Han hade klättrat in i bilen som stod på infarten (hanbruade få leka i bilen för sin pappa ibland), lyckats få upp handbromsen, bilen rullar ut från uppfarten, över vägen, passerade mellan 2st björkar på grannens tomt, ner för slänten på deras gård och stannade till slut mitt på deras gräsmattan..Skärrad men välbehållen..

Krama lilltösen från mig :)!

http://baoao.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Marcusson - 4 december 2022 14:16

Sjuukt länge sedan jag la in nåt här.  Coviden kom ju och strandsatte allt och alla. Men en liten sammanfattning från de senaste åren är väl att vi har sparat två kattungar, Freja och Tyra. Vi har haft en valpkull Haldenstövare där vi sparade Glädj...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 19:58

Här kommer en liten sammanfattning av 2019. Vi fick tre gulliga kattungar       Vi åkte på ett par utställningar/ gick jaktprov med Ella som stolt kan titulera sig som J RR SE V-18 SE V-19 Geitmyras Ella      Vi fick tre gulliga kaninunga...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 17:07

Såhär ett halvår senare så kom jag på att jag måste blogga om vår underbara Thailandsresa där vi var tillsammans med Andreas, Maria, Moa och Melker. Vi bodde i Tri Trang beach i närheten av Patong.    Packade och klara!   Våran pool   A...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:16

Kära pappa/morfar fyllde ju 70 i år. (och jag 40 och brorsan 50) så pappa bjöd med oss utomlands =) Till Kreta bar det av. Morfar och farfar (som också hakade på) blev som barn på nytt i vattenrutchkanorna =)     Kusinerna Albin och Wilma. ...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:04

Det blev en liten semestertripp i somras och den bar av till Finland med båt från Umeå till Wasa. Det var en trevlig minisemester!    Barnen tyckte det var kul att åka färja!         Vi var på ett nöjesfält som hette Powerpark. Det va...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards