Direktlänk till inlägg 8 november 2008

2 dygns ORO

Av Therese Marcusson - 8 november 2008 13:24

Har i dagarna upplevt två av de jobbigaste dygnen jag haft. Jag gör historien kort, har inte riktigt orken att skriva hur mycket som helst just nu.

Ceasar har varit försvunnen i två dygn. Hur har då det gå till? Jo, det händer ju att Marcus jagar hare med Ceasar. Ceasar far dock bara och driver då han är tillsammans med svärföräldrarnas stövare Sally. Sally och Ceasar verkar ha ett väldigt bra samarbete för de har haft lyckad jakt de gånger de tar med båda två. Och de hänger alltid ihop så de får tillbaks båda samtidigt. Vanligtvis så jagar de i Ljusvattnet där svärfars bor, men förutom där så har de jaktmarker i Rotsjön, några mil bortanför Burträsk. Ceasar hade aldrig tidigare varit där ska väl tilläggas. Och eftersom hundarna alltid brukar följas åt så satte de bara pejl på stövarn. De hörde dem båda driva på eftermiddagen men när det framåt aftonen började skymma och det var dags att ta tillbaka hundarna så hittade dom bara åt Sally! Inga spår efter Ceasar...

Hade det varit på hemmaplan eller i Ljusvattnet så hade han lätt hittat hem själv men eftersom han var långt hemifrån så förstod vi snabbt att han var vilse eller att något hänt, det händer ju tyvärr att drivande hundar som kutar fort över vägar blir överkörda.

Så efter den stunden har vi varit ute dag som natt och letat honom. (inte riktigt hela nätterna, runt 01.00 har vi gett oss) Det har varit en fruktansvärd känsla att inte veta vad som hänt. Låg han skadad någonstans i skogen, låg han död i något dike eller var han vilse i den mörka kalla skogen långt hemifrån.

Man saknade redan hans strapatser och härliga stil här hemma. Han är ju våran glädjespridare som alltid har nå bus på gång :-)

Under fredagen observerades han dock på några ställen så då visste vi iallafall att han levde. Tack för hjälpen ni som tipsat!

Pust!! Efter drygt två dygn har vi nu våran kära Ceasar här hemma igen. Vi begav oss ut klockan sju imorse och när vi kring lunch tyckte att det var dags att fara hem och ge Agnes mat och ta på regnkläder (det var snöblandat regn och jag förstod att Ceasar måste vara mycket kall och frusen, usch och fy!) så kommer killen lunkandes mot oss, snacka om lycklig hund då jag öppnade dörren och sa "tjenare killen". Han var så kall och så blöt och skakade som ett asplöv. Och så lyckliga vi var!! Vi befann oss då 1,5 mil från Rotsjön där de jagat.

Vi körde två bilar hem, då ringde Marcus upp mig och sa: "Jag har haft tre stunder i mitt liv som varit de bästa jag varit med om, den första gången var då jag förlovade mig med dig, den andra gången var då Agnes föddes och den tredje är nu när vi fått igen Killen"

Tack till familjen som varit ute och kört runt och letat och tack till Agnes som varit världens snällaste dotter de här dagarna, hon har sovit så snällt i bilen... Och hennes skratt har gjort att man haft sina bra stunder även dessa dagar!

Ceasar ligger nerbäddad och värmer upp sin frusna slitna kropp...

 Nu ska vi snart dra till stan och fira med en pizza, man har typ levt på knäckebröd som vi käkat i bilen!

Ha en bra farsdag imorgon, det ska vi ha! Det blir ju Marcus första!


 
 
Ingen bild

Lotta Lindberg

8 november 2008 16:44

Usch vilka dygn detta måste ha varit. Jag har tänkt mycke på er! Känns så skönt att han kommit tillbaka och hela familjen har tänkt på er!
Sköt nu om er och njut av farsdagen!
kramar från oss!

 
Ingen bild

Carro

9 november 2008 09:57

Vilken lättnad det var när du ringde och sa att ni hittat killen. Jag har tänkt på er hela tiden... Krama Ceasar från mig!
Å grattis Marcus på din första farsdag!

kram Carro

 
Ingen bild

Therese

9 november 2008 17:54

OJJ!! Vilken historia..fick en klump i magen bara av att läsa om den! Tur den slutade lyckligt.. Många kramar från Therese och syrran Fia :)

 
Beatrice

Beatrice

10 november 2008 20:14

Jag beundrade just vad fin Ceasar är på bilderna när jag läste din blogg..
Puuh , så skönt att det slutade väl för er.
/ MVH Beatrice

http://www.kennelyazzpeaks.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Marcusson - 4 december 2022 14:16

Sjuukt länge sedan jag la in nåt här.  Coviden kom ju och strandsatte allt och alla. Men en liten sammanfattning från de senaste åren är väl att vi har sparat två kattungar, Freja och Tyra. Vi har haft en valpkull Haldenstövare där vi sparade Glädj...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 19:58

Här kommer en liten sammanfattning av 2019. Vi fick tre gulliga kattungar       Vi åkte på ett par utställningar/ gick jaktprov med Ella som stolt kan titulera sig som J RR SE V-18 SE V-19 Geitmyras Ella      Vi fick tre gulliga kaninunga...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 17:07

Såhär ett halvår senare så kom jag på att jag måste blogga om vår underbara Thailandsresa där vi var tillsammans med Andreas, Maria, Moa och Melker. Vi bodde i Tri Trang beach i närheten av Patong.    Packade och klara!   Våran pool   A...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:16

Kära pappa/morfar fyllde ju 70 i år. (och jag 40 och brorsan 50) så pappa bjöd med oss utomlands =) Till Kreta bar det av. Morfar och farfar (som också hakade på) blev som barn på nytt i vattenrutchkanorna =)     Kusinerna Albin och Wilma. ...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:04

Det blev en liten semestertripp i somras och den bar av till Finland med båt från Umeå till Wasa. Det var en trevlig minisemester!    Barnen tyckte det var kul att åka färja!         Vi var på ett nöjesfält som hette Powerpark. Det va...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards