Alla inlägg den 30 november 2008

Av Therese Marcusson - 30 november 2008 20:03

I veckan har kameran legat urladdad i bilen hela veckan så det har inte blivit några bilder tagna. Men igårkväll satte jag den iallafall på laddning så den här gången handlar bloggen om dagen som gått istället för veckan som gått...

Idag är det ju 1:a advent och julens aktiviteter börjar visa sig. Idag var det fullspäckad dag. Började med att gå på promenad med hundarna då de senare skulle vara hemma själv en stor del av dagen. Nu har det kommit för mycket snö för min del. Iallafall i den del av skogen som jag oftast går i för det är bara jag som går där så jag får plumsa upp nytt spår varje gång det snöar. Pust! Men jag föredrar ändå att gå där istället för på vägen för det är härligare både för hundarna och för mig då de får springa lösa.

 

Sen for vi iväg på jullunch i bönhuset i Ljusvattnet.

 

Sen for vi förbi på skyltsöndag på affären här i byn. Där fanns korv, glögg, julmust, pepparkakor, tipsrunda, tomte mm. Det var väldigt mycket folk där och för en gångs skull fick man trängas på affären.

Bild på Kvarnhallen (lite smygreklam :-) Vi vill gärna ha kvar affären i byn, tyvärr så läggs ju de allra flesta affärerna i byar ner nu för tiden...

 

Sen drog vi vidare till stan då mamma och pappa bjöd på julbord på Arken. Det var mycket gott!

Jag och min familj...

 

Bild på Agnes klädd i klänning som går i julens tecken, hon var dock inte på sitt bästa fotohumör...

 

Nu har jag och Josse varit ute och gått kvällspromenad och nu är det nog dags att slå sig ner i soffan med lite glass tror jag!

Hej!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards