Alla inlägg den 1 november 2008

Av Therese Marcusson - 1 november 2008 19:11

Vad har hänt i veckan månntro då? Tja, skulle ju iväg på utställning i Boden nu idag lördag, och i onsdags upptäckte jag att de skrivit in på hemsidan att man skulle vara tvungen checka in hunden senast 08.45 Jag hade räknat ut att jag skulle ställa tidigast 11.30 och med tanke på lillan så blev jag ju inte så glad då jag såg det. Så för säkerhets skull lämnade jag stamtavlan till Lotta eftersom hon tänkte vara där tidigare än mig. Jag hade nog kommit in ändå med tanke på att det inte stod i det pm som kom med posten. Dom kan ju inte räkna med att alla går in på hemsidan och kollar... Hos Lotta fick hundarna busa och bli fotograferade.

 

 

På kvällen var vi ut och firade 30-åring, det var Carro som blev bjuden.

Alltid lika gott att gå ut och äta!!!

 

 Under middagen fick Agnes mormor och morfar vara barnvakt, men sen for vi till Eva och åt efterrätt, då fick Agnes följa med och sitta i tant Evas knä!

 

Killen gillar också att mysa med sin "lillasyster"

 

Idag har vi då varit till Boden. När klockan ringde tidigt i morse undrade jag dock varför vi skulle måsta he oss iväg. Agnes fick komma över till vår säng och hon somnade tätt intill mig och det var så mysigt och jag var så trött, hade inte kommit i säng i tid plus att man ju är uppe och ammar på natten. Nåväl, det var bara att stiga upp och göra sig klar. Agnes följde förstås med.

 

Hon och Marcus tillbringade dagen hos min kompis Malin som bor i Boden. Då slapp Agnes tillbringa en dag i ett kallt ridhus. Jag kände mig ju dock hela utställningen ganska stressad då det bara är jag som har mat åt henne. Och domaren tog då god tid på sig, ja iallafall så kändes det då så men det kanske var just för att jag var stressad. Hur som, till slut så blev det då vår tur. Ceasar blev tvåa i juniorklassen med hp och följande kritik:

"Stor och kraftig, fint huvud, utmärkt hals och överlinje, välvinklad med bra benstomme, rör sig bra"

Även hans syster Fia var där. Hon vann juniorklassen, stort grattis!!

Tyvärr blev inga kort tagna på utställningen...

Sedan blev vi bjudna på lunch hos Malin och Mats. Deras son Philip skulle ut och köra "Bus eller godis" :-)

 

Vi for även en sväng förbi Malins mamma Eva som är uppfödare av Bichon havanaise. Hon hade två dygn gamla valpar som vi förstås var tvugna kika på!

 

På hemvägen for vi även förbi mina föräldrar. Min mamma fyller år idag. Hipp hipp hurra!! Födelsedagen firar hon förstås helst med våran lilla solstråle:-)

 

Dagen har varit lång, men än är den inte slut. Tjejerna Nova och Ronja må ju få sig en promenad, dom har haft en tråkig dag. Sen har jag visst blivit lovad en massage :-)

Fortsatt trevlig helg!




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards