Alla inlägg den 16 november 2008

Av Therese Marcusson - 16 november 2008 18:02

I söndags var det ju farsdag så då fick vi för första gången fira det! Frukost på säng och ett litet paket från Agnes. Sen drog vi vidare till min pappa och senare till Marcus pappa. Här är Agnes och hennes pappa...

På måndagen skulle Marcus och hans far ut och jaga. Då Ceasar fortfarande var halt (han var det i fyra dagar, men det var bara träningsvärk och ömma tassar, inga skador) så fick han vara hemma och tillbringa en heldag med matte. Och det var väl för väl att han kom till rätta så han kan fortsätta hjälpa mig med morgontidningen. Det är hans uppgift på morgonen. Ok, de andra är inte omöjliga heller då det gäller att bära tidningen men han är den som är mest eggad...

På tisdagen var jag och mina arbetskamrater och hälsade på Anna och Thilo (som ju också jobbar med oss). Här har vi Agnes första kärlek, Thilo, eller iallafall tvärtom, Thilo spanar väldigt mycket på Agnes;-)

På eftermiddagen drog vi vidare på träff med föräldragruppen, vi tog en härlig bild, synd bara att det ser ut som små monsterbebisar (HATAR ATT DET JÄMT OCH STÄNDIGT SKA BLI RÖDA ÖGON!!!!!!)

Barnen heter Agnes, Noah, Kajsa, George, Isak, Emil och Leija.

På onsdagen var jag iväg på "onsdagspromenaden" på Vitberget. Då Ceasar nu var haltfri så var det hans tur att följa med. Är det någon därute som är sugen på att hänga på så är ni välkomna. Kravet är att hunden ska gå ihop med andra hundar, tikar som hanar, och att man ska ha hyffsad lydnad på sin hund så ifall vi möter folk så ska inte hela högen rusa mot den vi möter. Jag tycker det är bra med dessa promenader för hundarna lär sig umgås med alla kön, storlekar och raser... På bilden ser vi (jag nämner bara hundarnas namn, oftast är det bara dem man kan:-) Alice, Harry, Göte, Melker, Affe, Ceasar och Molly

 Igår var det premiärtur på sjön nedanför oss. Själv har jag en väldig respekt för isar och jag ska helst se att någon tex kör häst på isen för att jag ska he mig ut. Framför allt så her jag mig inte ut med Agnes utan att vara HELT säker på att den inte brister! Men Marcus är inte lika räddlivad som mig så han var ut och åkte skridskor, tog med sig hundarna och klubba och puck och åkte runt udden. Hundarna älskar att "spela hockey" med honom, dom blir helt galna!

Idag har vi varit ute och jagat, jag hängde med denna gång. Och för första gången på många år så blev Marcus vilse i sin egen skog ( i Ljusvattnet). Själv är jag en person med noll lokalsinne så jag förlitar mig helt på Marcus. Vi hade egentligen bara våra hundar med oss men då stövarn smitit ut efter att vi gått så kom hon farandes och fick upp en hare och Marcus vart så inne på att lokalisera var Sally och haren befann sig att han bara trampade på och plötsligt var vi helt lost! Det var ju aldrig någon fara på det sättet att man blev rädd, nog skulle vi hitta tillbaks, det var väl mer det att jag hade Agnes mat... Men till slut kom vi till en väg så vi visste var vi var, då skyndade jag hem medans Marcus fortsatte lura på haren. Väl hemma hos svärmor var det lugnt, Agnes sov som en stock.

Avslutar med en bild på hon som just blivit 3 månader. Rund och go liten tjejja. Våran gullunge!

Ha en skön söndagkväll!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards