Alla inlägg den 27 maj 2008

Av Therese Marcusson - 27 maj 2008 15:56

Idag tog jag och grannen Josse med oss hundarna och vandrade till hennes farmor och farfars lilla stuga som ligger långt bort i skogen. Endast Nova och Ronja fick följa med då Ceasar inte är bra i tassen, det blev ett väldigt besvärligt sår, han kommer nog heller inte att kunna vara med på utställningen till helgen. Tråkigt, men huvudsaken det blir bra...! Här har vi tagit en paus, matte måste vila ibland. Om det är någon som läser min blogg som inte vet, så väntar vi tillökning här hemma i form av en tvåbent liten knodd. Matte är 6 månader gången... Den 9:e september är den lilla beräknad, två dagar före min 30-års dag så det kan bli en hejdundrandes 30-års present!!

 Det här är min granne Josse

När vi kommit upp till stugan fikade vi. Helt ovetandes om vad som lurade runt hörnet...


Så här ser mina hundar ut när de tigger efter Josses goda macka: 

När vi sen skulle gå därifrån så stöter vi på en huggorm alldeles runt hörnet. Den låg ihopslingrad och solade, den märkte oss inte och som tur var så märkte inte hundarna den. Häromdagen däremot så "lekte" mina hundar med en orm. Jag var helt säker på att det var en mus dom hade mellan sig tills jag kom närmare och ser hur ormen "ställer sig upp". Matte skrek som en stucken gris till hundarna att komma fortast möjligt och som tur var så gick allting bra. Kollade dock igenom hundarna hundra gånger för att se så att den inte hunnit bita. Det verkar dessvärre vara ett ormår i år.


 När jag kom hem var det dags att frisera Nova inför helgens utställning.

Ceasar som var full av energi efter att ha varit ensam hemma de tre timmar vi var borta ville först ha igång Ronja medan jag satt och trimmade Nova



Hallå, är det ingen som vill busa med mig??? 


Kom igen då Nova!!! 


Nä nä, då lägger jag mig väl här och tuggar för mig själv då...


Och Ronja hon trivs väldigt bra på Novas trimbänk, den är visst mycket bättre än hennes egna. Hon kryper gärna upp där så fort hon får chansen.


 Gänget samlat när matte går in och duschar och ska göra sig klar för broders 40-års kalas. Hipp hipp hurra!!!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards