Alla inlägg den 11 maj 2008

Av Therese Marcusson - 11 maj 2008 19:03

Idag har vi varit på inofficiell utställning i Piteå. Jag visste att en av "mina" valpar, Fia, skulle dit och det var debut både för henne och matte i ringen. Så jag frågade om dom ville att jag skulle komma och ge lite tips och kanske förklara lite mer om hur det funkar på utställning. Det ville hon gärna så jag anmälde Ceaser i sista sekund, tänkte att syskonen skulle tycka det var kul att träffas (och det tyckte dom:-)

Sagt och var, först ut var Ceasar. Han fick följande kritik: "En hanvalp av utmärkt typ, lovande huvud, mycket bra linjer, stilig överlinje, bra bröstkorg för åldern, passande benstomme, bra vinklar, utmärkt svans, rör sig redan nu med utmärkt steglängd, lovande päls, vacker färg, mycket lovande valp, härligt temperament"

Domare var en finsk kvinna vid namn Marjo Järventölä.

Här är syster Fia som ställer upp. Hon fick också fin kritik men fick se sig slagen av broder..

Det blev tyvärr inga bra bilder från utställningen. De blev antingen mörka eller med lysande ögon och det är jag allerisk mot.

Nåväl, sen var det dags för valpfinal, de hade bara en valpklass så det var alla valpar mellan 4-9 månader. Jag tror vi var ca 25 st som var i final och Ceasar drog längsta strået och kammade hem BEST IN SHOW-valp!

Nu när jag kom hem väntade två ivriga damer på att få komma sig ut så vi har varit och gått en sväng, lägger in några bilder...

Nova tyckte det var dags för ännu ett bad..

Ronja i full galopp

 Men matte, jag kissar ju...


Avslutar med en bild på Ceasar tillsammans med sin Bis-rosett!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards