Direktlänk till inlägg 14 december 2008

Lucia mm

Av Therese Marcusson - 14 december 2008 22:10

I veckan har jag stiftat ny bekanskap. Det var med en tjej som heter Jonna och hennes dotter Tuva. Jonna kommer från Dalarna men bor här uppe nu då killen hennes spelar hockey här. Alltid trevligt att träffa lite nytt folk. Extra trevligt blir det ju då hon har barn i samma ålder. Tuva är två månader äldre än Agnes. Vi åt lunch tillsammans och valde ett så lyxigt ställe som Max:-) Mums!!

 

Sen for jag förbi hos mamma och där befann sig kusinerna Albin och Robin. Ett glatt gäng blev fotograferade!

 

Sen ringde Carro och undrade om jag skulle följa med och hälsa på Carina och hennes nyfödda bebis. Självklart ville jag det! Han var så söt lille Eskil! Plötsligt var Agnes som en jättebebbe! Tänk vad fort det går. När Agnes var nyfödd sa alla "men har mina barn verkligen varit sådär små?" och nu kände jag själv samma sak. Och då vägde ändå Agnes ett kilo mindre än Eskil då hon föddes, helt otroligt, han var ju lätt som en fjäder tyckte jag då jag höll i honom!

 

Natten till igår, lördag, snöade det helt gigantiskt mycket! Men jag och Josse begav oss ändå ut. Hon var hundvakt åt en kompis två hundar. Allt som allt blev det sju hundar vi tog med oss. Dom hade riktigt kul ihop!

Vissa fick dock väldiga problem med snö som fastnade, lilla schnauzern Alice fick styltor och hade bitvis svårt att gå...

 

 Och springern Ella ( Josses pappas, min tremenings, hund (en Linmoorhund om det är nån som undrar) fick också jätteproblem, men hon kämpade på ändå! Såhär såg hon ut :-)

 

Även för oss tvåbenta var det smått tunggått, traktorn hade kört där men hade inte haft nere skopan, men tur iallafall att det fanns spår att gå i!

 

Sen så var det ju Luciadagen igår. Har förstås tagit en bild på vår alldeles egna lilla tärna Agnes som idag blir fyra månader!

 

Idag har jag och Carro varit och gått på Vitberget. En stycke höggravid Carro som har tre dagar kvar till beräknad födsel. Kanske det händer nåt inatt efter våran långpromenad :-D

 

Sen for vi och hälsade på Carros föräldrar i deras nya hus i Örviken. Det är alltid lika trevligt att hälsa på dom. Carro har nog världens gulligaste föräldrar! Fint hus hade dom skaffat sig också. Havstomt, så dit måste vi återvända till sommaren!

Inte så bra bild men jag kastar in bilden ändå!

 

Sådär ja, då har man redovisat veckan som gått! Nu är det dags för lite kvällfika och sen försöka få isäng lilla stumpan så man själv kan krypa till kojs.

Hej då!


 
 
Ingen bild

Carro

15 december 2008 18:28

Promenaden på Vitberget hade ej förväntad effekt. Ingen bebis än så länge...
// Carro

 
Maria

Maria

18 december 2008 21:13

Oj, vilken söt, liten tomta ni hade på hemsidans Index!!!!
För att inte tala om luciatärnan!!

Vad härligt det ser ut med babysim, synd vi inte har det här, skulle Rasmus alldeles säkert ha tyckt om.

I morgon ska han få 5-,ånaders sprutan - inte alls roligt.

Ha en trevlig julhelg

http://www.hassesreklam.com/index2.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Marcusson - 4 december 2022 14:16

Sjuukt länge sedan jag la in nåt här.  Coviden kom ju och strandsatte allt och alla. Men en liten sammanfattning från de senaste åren är väl att vi har sparat två kattungar, Freja och Tyra. Vi har haft en valpkull Haldenstövare där vi sparade Glädj...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 19:58

Här kommer en liten sammanfattning av 2019. Vi fick tre gulliga kattungar       Vi åkte på ett par utställningar/ gick jaktprov med Ella som stolt kan titulera sig som J RR SE V-18 SE V-19 Geitmyras Ella      Vi fick tre gulliga kaninunga...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 17:07

Såhär ett halvår senare så kom jag på att jag måste blogga om vår underbara Thailandsresa där vi var tillsammans med Andreas, Maria, Moa och Melker. Vi bodde i Tri Trang beach i närheten av Patong.    Packade och klara!   Våran pool   A...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:16

Kära pappa/morfar fyllde ju 70 i år. (och jag 40 och brorsan 50) så pappa bjöd med oss utomlands =) Till Kreta bar det av. Morfar och farfar (som också hakade på) blev som barn på nytt i vattenrutchkanorna =)     Kusinerna Albin och Wilma. ...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:04

Det blev en liten semestertripp i somras och den bar av till Finland med båt från Umeå till Wasa. Det var en trevlig minisemester!    Barnen tyckte det var kul att åka färja!         Vi var på ett nöjesfält som hette Powerpark. Det va...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards