Alla inlägg den 28 december 2008

Av Therese Marcusson - 28 december 2008 17:27

Började veckan med att stifta ny bekanstskap igen! När man skaffade hund lärde man känna mycket nytt folk och nu när man skaffat barn så kommer än en gång en ny våg av nya bekantskaper. Denna gång var det en tjej som bor i samma by som oss fast på andra sidan sjön. Hon heter Charlotta, jag köpte babysittern av henne och hon har dels en dotter som är född 4 månader före Agnes, så lilla Ellen som hon heter kommer ju att bli Agnes klasskompis, sen så har hon hund, en flat som är i Ceasar ålder så vi var ut på promenad. Med sig hade hon bara den äldre dottern som heter Elsa. Ceasar och Molle hade kul ihop!

 

Sen blev det ju då julafton! Först var vi hos mina föräldrar. Kusinerna väntade och väntade och till slut så kom iallafall tomtefar och tomtemor och delade ut alla julklappar som låg under granen!

 

Nu har Agnes fått börja med smakportioner! Det är ett kul steg i utvecklingen tycker jag. Så på Agnes julbord stod det potatis på menyn. Helt ok, enligt unga fröken Agnes Nyström...!

 

Sedan åkte vi vidare för att fira med Marcus föräldrar i Ljusvattnet.

Jag och dotra min!

 

 Agnes blev inte rädd för Tomten i år, hon kände till och med på skägget hans. Värre blir det nog nästa år :-/

 

Även hundarna fick klappar. Inslagna grisöron. Det var ingen tvekan om när de paketen var på g.

 

Här ser vi Agnes inviga en av sina klappar. En matstol!

 

Såhär glad blev hon över alla julklappar hon fick!! :-)

 

På annandagen fyllde kusin Frida 8 år. Vi var förstås dit på hennes kalas.

 

Sedan for vi och tog ett dopp i mina föräldrars jacuzzi. Skönt tyckte Agnes, hon gillar verkligen att bada!

 

Idag har jag gått på isen för första gången i vinter. Nu har jag sett både häst och skoter där så då vågar jag bege mig ut.

 

Efter promenaden for jag ner till stan för vi skulle hälsa på Carro och "Smulan". Nu har hon hunnit bli 10 dagar.

"Titta vad stor jag är jämfört för henne" säger Agnes.

 

"Men varför sover hon bara?" tycks Agnes undra. Lugn Agnes, er tid kommer. Tiden går fort och snart kommer ni att rusa runt som två galningar på era små ben!

 

Det var allt för denna vecka. Så då säger vi väl GOTT SLUT!




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards