Alla inlägg under juni 2009

Av Therese Marcusson - 4 juni 2009 21:37

Har egentligen inte så mycket att säga idag, men jag måste ju bara rapportera att jag idag ätit årets första jordgubbar. Och det var inte bara lite gott! Kul att det finns något som är väldigt gott OCH nyttigt!

 

 Idag har jag förresten varit och fått ny ruta till bilen, jippi!

Och under tiden blev det ännu mera bakning, jag och mamma bakade både småfranska och kakor.

Ikväll har jag varit ut på långpromenad med jyckarna.

Vår vackra Nova tillsammans med några vackra blommor...

 




Av Therese Marcusson - 2 juni 2009 22:41

Idag har det inte varit någon höjdardag.

Det började med att jag sov dåligt natten som var, absolut inte Agnes fel, hon sov bra. Det var nånting annat som gjorde det, vet inte riktigt vad. Nåväl, åkte in till stan för att jag skulle få ny ruta på bilen. Lämnade bilen och tog en långpromenad till Sunnanå. Efter några timmar ringde dom och sa att dom hade insett att dom hade beställt fel ruta. Så det blev ingen ny ruta idag...

Det som var bra var iallafall att jag hann baka bullar hos mamma under tiden....

Åkte hem, och när jag kom hem så hade jag ett mycket hungrigt barn. Skyndade mig att göra välling. Den blev förstås för varm så Agnes fick vänta och det är ju ingen höjdare när man är ett hungrigt litet barn. När den äntligen är rätt temperatur spiller jag ut flaskan (hade tagit av "korken" för att blåsa lite) Det far välling i soffan, på rumsmattan, på bordet, ja all over the place. Kul, och inte vart det mycket över till Agnes heller... Tur det fortfarande finns lite reserver kvar i tissarna :-)

Hon hinner inte äta många klunkar innan hon bajsar ner sig (har haft lite problem med magen de senaste dagarna). Går och byter blöja. Vi sätter oss på golvet och leker. Hon bajsar ner sig igen! Nu är det blod i avföringen. (det är inte första gången). Tar bort blöjan. När hon ligger där naken så "bajsar" hon mera, men nu kommer bara blod. (ursäkta om det är någon känslig som läser..) Ringer sjukvårdrådgivningen som säger att jag nog borde åka på akuten. Innan vi åker hinner hon få mera blod i blöjan. Klockan är nu över 19.00 och det är ju egentligen dags att göra natt för Agnes. Men det var ju bara att klä på henne och åka ner. Hon somnar på vägen ner och jag tänkte att nu kommer hon nog att vara jättegrinig och trött. Vi fick sitta i väntrummet kanske en kvart men hon var som nöjd. Sen fick vi komma in och träffa en läkare. Agnes tyckte inte det var så jättekul med den stora, tjocka, skäggiga gubben som skulle kolla henne i rumpan. Dessutom så snurrade han bort ögonen då han pratade så man såg bara ögonviterna , till och med jag tyckte det såg lite läskigt ut :-)

Han trodde iallafall inte att det var någon fara men vi skulle ändå ta blodprov och temp. Han gick och skulle skicka in en syster som skulle ta proverna. Under tiden bajsar hon ner sig igen! Men hon var nöjd och glad medan vi väntade. Sen kom syster och tog tempen, helt ok, stack lilla fröken i fingret, lite tårar men inte mycket... Vi fick vänta en stund till och sen kom de och sa att proverna såg bra ut. Det var ju bra iallafall. Dom tyckte vi skulle prova byta den vanliga vällingen mot typ sojavälling som är helt utan mjölkproteiner eller nåt sånt... Dom sa också att blodet kan bero på att hon haft rätt mycket diarré. Dom pratade också med barnavdelningen som sa att jag skulle höra av mig om det fortsätter. Hon har haft blod i avföringen av och till i några månader, någon annan som varit med om detta????

När jag skulle hem så tänkte jag köra över lejonströmbron. Där har dom satt upp trafikljus så man får bara köra åt en riktning i taget. Det blev en lång kö där jag stod och till slut börja väl alla inse att det blev bara grönt åt andra hållet så till slut vände alla bilar och tog en annan väg. Även jag då fick köra runt hela stan istället :-(

När jag kommer hem så sitter springrarna i buren. Det gör dom aldrig då det är någon hemma och jag visste ju att Marcus var hemma. Går för att släppa ut dom och inser att dom är smutsigare än smutsigast. Jag hade bett Marcus gå en sväng i skogen med dom medan jag var borta. Då hade dom ju hittat något dike först och sedan rullat sig i våran nygödslade åker. Jippi!!

Gick in med Agnes och gav henne välling. Nu var klockan halv tio och Agnes skulle normalt sett ha sovit i 2½ timme redan om allt varit som det skulle. Trots detta var det en mycket glad och pigg Agnes som fick välling... (testade nu majsvälling eftersom det sägs stoppa upp lite, den mjölkfria vällingen ska visst köpas på apoteket) Jag bad Marcus skölja av hundarna utomhus vilket han snällt gjorde. Men när dom kommit in var det smutsiga tassar överallt ändå så det var bara att stoppa in hundarna i duschen och schamponera dom, inget man är sugen på klockan tio på kvällen. Och sen skura av golvet. Pust!!  Nu är klockan 23.10 och det är dags för sängen. Undra om Agnes vaknar lika tidigt som vanligt trots att hon gick och la sig sent....?

Men nu sussar lillhjärtat gott iallafall...

 

Imorgon är en annan dag!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards