Direktlänk till inlägg 25 juni 2009

Midsommar och semester!

Av Therese Marcusson - 25 juni 2009 21:57

På midsommarafton var vi hos mina föräldrar och grillade, spelade kubb mm.

Goda grillspett bidde det!

Alla kusiner var där. Här är det Robin som håller i Agnes...

På midsommardagen var det dags för midsommartravet. Eftersom jag jobbat på travet i typ.... 17 år så har jag aldrig kunnat vara på andra sidan staketet men i år var det dags. Före var vi bjudna till våra gamla grannar (Marcus barndomskompis) Jonny och Elin på grillat. Mamma var snäll och tog hand om Agnes.

 

 Jag och Marcus på travet. Jag hade faktiskt så tur (eller var det skicklighet?) att jag vann 750 :-

Sen då på söndagen så bar det av på semester till Piteå havsbad. Det var jag, Carro, Agnes och Rut som skulle sova borta i fyra nätter. Vi var lite oroliga över hur nätterna skulle gå i och med att det var en mycket liten stuga med bara ett rum så barnen kanske skulle väcka varandra om de vaknade.  Det gick ändå över förväntan måste jag säga. Agnes sov riktigt bra i sin resesäng och Rut hon sov väl... sådär.. men Agnes var inte så lättväckt som jag trodde hon skulle vara. Det var kul att komma bort och göra något annat. Vädret har varit hyffsat. Lite blåsigt och ibland lite regn men mestadels sol ändå.

På måndagmorgonen fick vi storfrämmande från Stockholm. Det var vår kompis Charlotte som passerade Piteå och hon och hennes syskon stannade till på lite fika.

Rut 6 månader och Agnes 10 månader...

Dom har byggt ett mycket trevligt lekland på havsbadet som roar barn i alla åldrar. Där var vi många gånger.

Det är så roligt för Rut och Agnes uppskattar varandras sällskap nu, det syns. Här leker Agnes tittut med Rut som skrattade varje gång Agnes dök upp.

Vi stötte även på min kompis Malin från Boden som bodde i husvagnen med sin familj.

 Agnes med sin söta solhatt farmor gjort åt henne..

Och hon fick känna sanden mellan tårna...

Och för första gången även doppa fötterna i havet. Hon verkade inte alls tycka det var kallt. Hade nog gärna varit i lite till men det blev bara en snabbis...

Nu ska jag gå och sova. Sov gott!


 
 
Ingen bild

Ida

25 juni 2009 23:25

Oj vad mycket ni hunnit med...! Va kul de såg ut på eran mini semester!

 
Ingen bild

Anna D

26 juni 2009 20:53

Va kul ni verkar ha haft på semestern! Var leklandet bra? Var det det som kostar per barn ni var på? Hoppas att vi får oss bort oxå! Fast nu har ju sommarvärmen äntligen nått hit så vi klagar inte=)
Grattis till vinsten oxå!
Ha det bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Marcusson - 4 december 2022 14:16

Sjuukt länge sedan jag la in nåt här.  Coviden kom ju och strandsatte allt och alla. Men en liten sammanfattning från de senaste åren är väl att vi har sparat två kattungar, Freja och Tyra. Vi har haft en valpkull Haldenstövare där vi sparade Glädj...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 19:58

Här kommer en liten sammanfattning av 2019. Vi fick tre gulliga kattungar       Vi åkte på ett par utställningar/ gick jaktprov med Ella som stolt kan titulera sig som J RR SE V-18 SE V-19 Geitmyras Ella      Vi fick tre gulliga kaninunga...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 17:07

Såhär ett halvår senare så kom jag på att jag måste blogga om vår underbara Thailandsresa där vi var tillsammans med Andreas, Maria, Moa och Melker. Vi bodde i Tri Trang beach i närheten av Patong.    Packade och klara!   Våran pool   A...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:16

Kära pappa/morfar fyllde ju 70 i år. (och jag 40 och brorsan 50) så pappa bjöd med oss utomlands =) Till Kreta bar det av. Morfar och farfar (som också hakade på) blev som barn på nytt i vattenrutchkanorna =)     Kusinerna Albin och Wilma. ...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:04

Det blev en liten semestertripp i somras och den bar av till Finland med båt från Umeå till Wasa. Det var en trevlig minisemester!    Barnen tyckte det var kul att åka färja!         Vi var på ett nöjesfält som hette Powerpark. Det va...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards