Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Hänt i veckan!

Av Therese Marcusson - 29 mars 2009 19:53

I tisdags var jag på mitt första (men förhoppningsvis inte sista) barnklädesparty! Tyvärr är det ju ganska dyra kläder på sånna här tillställningar men det är ju bra kvalitet och så är det ju roligt att shoppa =)

Så lite blev det iallafall. Har dock inte fått kläderna än så hon har inte provat dom, fast dom är nog för stora nu ändå...

Hade inte med mig kameran in, den låg kvar i bilen, men Rut som var med på partyt fick vara med på bild från efterfesten i bilen.

SötRut!

På onsdagen var jag och alla andra ur föräldragruppen bjudna till Mia och Isak. Isak hade värsta tuffa motorcykeln!

"Den här kan du Isak få ragga upp mig med" säger Agnes!

Efter ett tag så gick vi vidare till öppna förskolan.

På fredagen hade vi premiärgrillning för i år! Inte en dag för tidigt om man frågar Marcus som gärna skulle grilla året om. Gott blev det iallafall!

Igår lördag, så var jag iväg på inofficiell utställning i Kusmark som ligger bara strax utanför stan. Men det blev lite knasigt. Min granne Josse har länge pratat om att hon ville testa gå på utställning med sina föräldrars springertik Ella. Hon ville börja med en inofficiell för att se lite mer hur det funkar och för att se hur Ella reagerar. Så då passade det ju bra att vara med nu när det var en inoff i Skellefteå. Jag ville ju också ha med en hund om jag ändå skulle dit med Josse så jag anmälde Ceasar. (visst, hans päls är ännu inte tip top men på en inoffare är det inte så himla noga)Jag trimmade Ella åt dom och vi tränade lite. Men så på torsdagkväll kom vi på att vi skulle kolla vaccinationerna hennes eftersom hon är en omplaceringshund. Det visade sig att den tidigare ägaren inte gett henne ettårssprutan så hon fick inte vara med. Så det var ju tråkigt. Men Josse skulle följa med utan hund och se hur det funkar på utställning och så skulle hon hjälpa mig med Agnes. Sen så skulle min svägerska Mia följa med och göra debut med valpen Harry. Men så ringde Mia fredagkväll och låg i 39 graders feber så hon kunde inte fara. Synd! Ja, ja, det får bli bara jag och Josse då.

Men nej, lördag morgon ringer Josse och är magsjuk. Stackarn!

Jag höll precis på att packa in i bilen och var som redo att åka. Ropade åt Marcus och frågade om han ville följa med. Helst inte, fick jag som svar..

Ringde min mor och frågade om hon ville följa med som assistent och snäll som hon är så ställde hon upp. Annars hade jag nog struntat i att fara. Så himla kul är det inte att sitta själv en hel utställningsdag för jag vet ju av erfarenhet att det kan bli mycket långdraget... Också behöver jag ju nån som kollar lillan då jag är i ringen.

Väl på plats kom även pappa dit och tittade. Och snacka om att det var långdraget! 20 hundar i timmen som man brukar räkna stämde inte! Tur att Agnes var snäll och glad hela tiden annars hade vi nog dragit!

I och med att Ella var struken så var vi ensam springer. Inte så spännande. Så vi blev ju därmed BIR och skulle in i finalen så småningom. Nu grubblade vi en stund om vi verkligen skulle vänta..... och vänta..... Men det blev lottdragning och vi vann lite grejer och tiden tickade på så till slut så var inte finalen så himla långt borta. Så vi satt i bilen och värmde oss lite. (det var utomhus)

I finalen gick det bra och Ceasar slutade som BIS 3. Så det var ju som kul ändå. Hans kritik blev denna: "Stor maskulin hane, maskulint huvud med väl utfyllt nosparti, tillräcklig hals, välkroppad, välvinklad, utmärkt benstomme, rör sig med fria rörelser."


Idag hade vi tänkt hitta på något trevligt att göra utomhus men vädergudarna var inte med oss. Grått och tråkigt och så har det snöat hela dagen. Som om vi behövde mera snö! Vi vill ha vår! Nja, inte om ni frågar Marcus men om ni frågar mig!

Till frukost fick Agnes iallafall smaka lite blåbärspuré. Titta så söt hon är med blåbär runt munnen=)

Sen gick jag på promenad i det tråkiga vädret. Men hundarna är ju förstås lika glada att få komma ut oavsett väder!

Sen blev det bad mitt på blanka dagen! Snopet Agnes! Nåt måste man ju hitta på! Här har vi förresten bildbevis på att hon fått två tänder...

Efter att husse och Ceasar läst gårdagens tidning så for vi till Ljusvattnet och åt lunch...

  Dit färdades Agnes i sin nya bilbarnstol.

Agnes med sin farmor och farfar.

Sen blev vi kvar där större delen av dagen. Väl hemma igen var det nästan bara att gå och lägga sig för Agnes. Dagen blev ju extra kort dessutom när man nu ställde fram klockan inatt. Idag flyttade vi också ner skivan i Agnes säng, vill inte vakna på natten av en duns i golvet för att hon fått sig ur sängen. Hon skulle nog inte klara det än på någon vecka men hellre flyttar vi ner den lite för tidigt än en dag för sent! Jag trodde hon skulle protestera lite för hon kände att det blev något nytt det såg jag på henne men det gick jättebra.

Usch vad tiden går fort. Hon håller på att bli så stor våran lilla tjej. Större bilstol, flytta ner sängen osv. Man får nästan ångest när det går så fort. Fast samtidigt så blir det ju roligare och roligare hela tiden. Det är ju så kul att man kan börja skoja med henne och hon är så med på vad som händer. Varje "ålder" har ju sin charm.

Nä, nu får det vara nog skrivet för ikväll. Vill inte trötta ut er. Have a nice evening!

 
 
Ingen bild

Lotta Lindberg

30 mars 2009 08:37

Grattis till BIS 3 !!!
Gud vad hon är söt Agnes. Måste bara komma snart och hälsa på henne igen (ok skall väl även hälsa på dig ;-)).
Kram Lotta

 
Ingen bild

Maria

30 mars 2009 15:46

Vilka fina hundar ni har :)//Maria G

 
Mia

Mia

30 mars 2009 23:30

Isak hälsar att dom kan ta en sväng med pärlan när det inte är så mycke snö ute...;)

http://borisdoris.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Marcusson - 4 december 2022 14:16

Sjuukt länge sedan jag la in nåt här.  Coviden kom ju och strandsatte allt och alla. Men en liten sammanfattning från de senaste åren är väl att vi har sparat två kattungar, Freja och Tyra. Vi har haft en valpkull Haldenstövare där vi sparade Glädj...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 19:58

Här kommer en liten sammanfattning av 2019. Vi fick tre gulliga kattungar       Vi åkte på ett par utställningar/ gick jaktprov med Ella som stolt kan titulera sig som J RR SE V-18 SE V-19 Geitmyras Ella      Vi fick tre gulliga kaninunga...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 17:07

Såhär ett halvår senare så kom jag på att jag måste blogga om vår underbara Thailandsresa där vi var tillsammans med Andreas, Maria, Moa och Melker. Vi bodde i Tri Trang beach i närheten av Patong.    Packade och klara!   Våran pool   A...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:16

Kära pappa/morfar fyllde ju 70 i år. (och jag 40 och brorsan 50) så pappa bjöd med oss utomlands =) Till Kreta bar det av. Morfar och farfar (som också hakade på) blev som barn på nytt i vattenrutchkanorna =)     Kusinerna Albin och Wilma. ...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:04

Det blev en liten semestertripp i somras och den bar av till Finland med båt från Umeå till Wasa. Det var en trevlig minisemester!    Barnen tyckte det var kul att åka färja!         Vi var på ett nöjesfält som hette Powerpark. Det va...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards