Direktlänk till inlägg 22 mars 2009

En fullspäckad vecka...

Av Therese Marcusson - 22 mars 2009 20:22

Började veckan med att fara på öppna förskolan på Anderstorp. Här träffade vi flera ur föräldragruppen.

Här har vi Agnes, George och Isak. Också den där snälla tanten som leker med oss ibland, hon jobbar på öppna förskolan, Mona-Lisa tror jag hon heter...

När vi lekt färdigt for vi på stan och åt lunch med Anna och Thilo.

"Hey you snygging, sågs inte vi på öppna förskolan nyss???" undrar Agnes.

På aftonen tog vi ett bad hos min mor och far. Skönt!

På tisdagen var det premiär för babysången. Jag, Carro och Anna med barn + några till som vi inte kände tog ton. Agnes tyckte det var kul.

 

 Sedan var vi bjudna till Karin och lilla Kajsa från föräldragruppen. Karin fyllde år dagen till ära. Min kamera var urladdad men tack Marie för bilderna!

Agnes den bokmalen fick låna en bok att läsa. Mycket intressant!


 

"Förresten, jag har äntligen lärt mig att vända mig från rygg till mage, och nu gör jag det hela tiden!"

Och här ett gruppfoto. Visst är vi söta??!! Från vänster: Kajsa, Hardy, Isak Leia, George, Agnes och Emil.

På onsdagen fyllde kusin Albin 4 hela år. Då var vi förstås och grattade honom! Hipp hipp hurra!

Agnes tog tag i och spillde ut sin första (men säkert inte sista) tillbringare, Robin blev dyngsur!

På torsdagen var vi bara hemma. Då tog vi för första gången fram babypulkan. Nu är skoterspåren så pass hårda att det går att dra den. Agnes tyckte det var kul. Så fort man tittade bak på henne så skrattade hon=)

På fredagkväll var Marcus upptagen med förberedelser inför nästa dag så istället för att sitta själv hemma så bjöd jag över Josse. Vi såg Let`s dance och hade allmänt trevligt...

På lördagen så var det då dags för Marcus att genomföra skotertävlingen han varit så duktig och anordnat. Tack och lov så var det bättre väder än på fredagen då det regnade. Nu var det strålande sol, lite blåsigt men helt ok!

Agnes fick ta på sina nyinköpta hörselkåpor. Hon protesterade inte men var heller inte så jättenöjd, lite småsur, men hur kul är det att inte höra vad folk säger??

Janne var med och tävlade, han vann faktiskt sin klass. Grattis! Här står han på startplattan, redo att gasa!

Marcus var speaker...

 

Jag fick inte med allt på kortet. Men tävlingen lockade både många förare och mycket publik, kul för Marcus!

Även långväga förare var med i tävlingen. Två killar från Malung (Marcus kände den ena sedan tidigare) övernattade hos oss. Då jag visste att dom skulle sitta uppe hela kvällen och halva natten och dricka öl och snacka skotrar så övernattade jag i stan. Jag såg hockey, tog ett bad med Agnes och gick sedan och la mig tidigt, sovde nästan tio timmar, härligt!

Idag var det ännu en mycket fin dag. Jag, pappa, Agnes och Nova började med att gå "broarna runt". Sen for jag och träffade Ida och gick på promenad med henne.

Tina, Nova, Molly och Holger..

Efter lunch sovde Agnes en stund då passade jag på att sitta ute och sola för första gången i år. Det var skönt. När man är hemma så är det så mycket måsten då Agnes sover sin halvtimme hon som regel bara sover. Måste hinna städa, tvätta, förbereda middag, måste, måste, måste.. Nu var jag på Sunnanå och då kunde jag bara slappa... Det måste man få göra ibland också.

Sen fick jag meddelande om att Malungsgrabbarna hade åkt så då for jag och mötte upp Marcus i Ljusvattnet. Så for vi och Britte och grillade korv.

Hundarna fick springa efter skotern, men att befinna sig på skotern är också kul tycker Ceasar.

Sen blev vi bjudna på middag hos Janne och Britte.

Den här veckan avslutar vi med en bild på Agnes och hennes fina, stora, mysiga julklapp: flodhästen!


Hej och hå!



 
 
Ingen bild

Ida

22 mars 2009 22:19

Oj så skönt de såg ut att vara med sol, Marcus ser ut att ha lyckas bra med skotertävlingen såg ut att vara mycket folk. Trevligt med promenaden i dag de måste vi göra om i gen snart! Ha en bra vecka!

 
Ingen bild

Maria G

22 mars 2009 22:23

Men vilken sötis hon är Agnes. Verkar vara super nöjd med livet och inte speciellt bekymrad över något. Ha det gott hälsningar Maria Granström

 
Mia

Mia

23 mars 2009 07:22

Jätte fin kort på bebbarna...som iof är stora nu... =)

http://borisdoris.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Marcusson - 4 december 2022 14:16

Sjuukt länge sedan jag la in nåt här.  Coviden kom ju och strandsatte allt och alla. Men en liten sammanfattning från de senaste åren är väl att vi har sparat två kattungar, Freja och Tyra. Vi har haft en valpkull Haldenstövare där vi sparade Glädj...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 19:58

Här kommer en liten sammanfattning av 2019. Vi fick tre gulliga kattungar       Vi åkte på ett par utställningar/ gick jaktprov med Ella som stolt kan titulera sig som J RR SE V-18 SE V-19 Geitmyras Ella      Vi fick tre gulliga kaninunga...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 17:07

Såhär ett halvår senare så kom jag på att jag måste blogga om vår underbara Thailandsresa där vi var tillsammans med Andreas, Maria, Moa och Melker. Vi bodde i Tri Trang beach i närheten av Patong.    Packade och klara!   Våran pool   A...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:16

Kära pappa/morfar fyllde ju 70 i år. (och jag 40 och brorsan 50) så pappa bjöd med oss utomlands =) Till Kreta bar det av. Morfar och farfar (som också hakade på) blev som barn på nytt i vattenrutchkanorna =)     Kusinerna Albin och Wilma. ...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:04

Det blev en liten semestertripp i somras och den bar av till Finland med båt från Umeå till Wasa. Det var en trevlig minisemester!    Barnen tyckte det var kul att åka färja!         Vi var på ett nöjesfält som hette Powerpark. Det va...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards