Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

Förkylningstider...

Av Therese Marcusson - 8 mars 2009 19:32

I måndags var jag en sväng till Carro och hälsade på henne och Rut. Sen kom även Carina och Eskil. Vi var ut på promenad i det tråkiga vädret. Tror knappt man sett till solen i veckan...?

Rut hade ju ett sådant fint gym som Agnes fick testa, äntligen nåt nytt mot det hon har hemma, det tycker hon att hon har sett allt för många gånger :-/

Sen har vi tagit det rätt lugnt i veckan, Agnes har haft sin första förkylning och inte heller jag har väl känt mig på topp...

Men äta måste man ju! Här äter Agnes spaghetti, det gillar hon!
Agnes har i dagarna börjat få sina första två tänder, så nu blir det snart till att börja borsta gaddarna, ska bara låta dem komma upp lite mer först...

I lördags mådde vi iallafall bättre och styrde kosan mot stan. Egentligen skulle jag ha varit på hundutställning i Piteå men på fredagkväll tog jag beslutet att Ceasar hade för lite päls. Klippte bort en hel del tovor tidigare i vinter och pälsen har inte vuxit tillbaka helt än. Men hans syster Fia var där. Hon fick en etta i kvalité och blev sedan tvåa av unghundstikarna. Fick en bild på fina Fia.

När vi ändå är inne på Ronjas valpar, fick idag även en massa bilder på Lipton. Här är en härlig bild där han rengör en av matte Lenas katter :-)

Fick dessutom ett långt brev som jag blev mycket glad av att läsa, detta brev innehöll bl a dessa meningar. (Hoppas du, Lena, inte misstycker att jag delar med mig:-)

*Jag har sällan träffat en så GENOMGLAD hund som Lipton*

*Jag är inte bara lite...jag är MYCKET kär i min hund *

Han är den mest störtsköna hund jag känner *

 Iallafall, först var vi förbi och grattade bror min som fyllde år. Han och familjen bor i mina föräldrars hus nu när mina föräldrar har turen att vara på Gran Canaria. (Hej, hej på er, jag vet att ni läser bloggen där borta:-)

Agnes fick också ett pass med sin personliga tränare, min bror Fredrik, han är jämt på henne om att hon måste lära sig krypa. Här jobbar hon på under bordet. Det går väl sådär. Lite bakåt och lite åt sidan tar hon sig men framåt, det funkar inte :-)

Sen for vi och gick på stan med Carro och Rut. Shoppade lite och åt en god lunch!

Marcus var på skotertävlingar. Veterandragrace var det som stog på dagsordningen. Marcus vann sin klass. Duktig kille!

 

 

På aftonen drog vi vidare till Ljusvattnet. Gick en promenad på isen (gud så skönt att det är ljust så länge nu. Ibland hinner jag ge mig ut i skogen då Marcus kommer hem från jobbet. Nice, slippa gå koppelpromenader på vägen)

Sen bjöds det på den bästa maträtt som finns, surströmming!

Agnes ville förstås smaka, men fick höra att hon skulle vara tvungen vänta ett tag till... Men hon ska minsann börja äta surströmming, är man dotter till två surströmmingsälskare så är det ett måste. Ingen varmkorv här inte!

"Ge mig då pappa, var inte så svår nu"

Idag vaknade vi upp till ännu en grå dag. Men det var ju bara pallra på sig täckbyxorna och ge sig ut med hundarna.

Sen for vi på sista babysimmet. Agnes tyckte det var riktigt kul den här gången! Till och med att dyka var ok, inga tårar denna gång :-)

Hon fick testa hur man gör för att flyta :-)

På hemvägen somnade hon förstås i bilen som vanligt. Men det var första gången hon skrattade ljudligt i sömn! Får jag gissa så tror jag hon drömde om dagens övningar. Ha ha ha!

Det var allt för denna gång men som avslutning så har jag blivit utmanad. Denna utmaning har väl alla som bloggar fått och nu har "turen" kommit till mig. Utmaningen är att ta det femte kortet i den femte mappen man har i datorn. Det blev ett kort taget nyårsafton 2004. Uppklädda för nyårsfest. Första och enda gången jag haft min skräddarsydda klänning "jag" sydde upp i Thailand.


Hej då, "ses" förmodligen om en vecka!



 
 
Ingen bild

bm

8 mars 2009 21:04

Härligt att se nya fräscha bilder.Surströmmingsmackan såg härlig ut.
Vi kommer snart hem så vi får träffa alla live.

 
Ingen bild

Josefin

8 mars 2009 21:12

Hej!
Vi skickar en solig hälsning från Gran Canaria. Det är så roligt att titta på era fina bilder!! :)
//Josefin, Ann-Britt & Roger.

 
Ingen bild

Ida

9 mars 2009 09:55

Hej, va kul med lite tänder hoppas dom bara kommer upp smärtfritt. ja håller på Agnes om hon väljer korvmacka i stället=)

 
Ingen bild

MS

10 mars 2009 21:29

Jättekul att kunna se så fina bilder och läsa om Dig och Din familj.

Hälsningar från Maggie i San Augustin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Marcusson - 4 december 2022 14:16

Sjuukt länge sedan jag la in nåt här.  Coviden kom ju och strandsatte allt och alla. Men en liten sammanfattning från de senaste åren är väl att vi har sparat två kattungar, Freja och Tyra. Vi har haft en valpkull Haldenstövare där vi sparade Glädj...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 19:58

Här kommer en liten sammanfattning av 2019. Vi fick tre gulliga kattungar       Vi åkte på ett par utställningar/ gick jaktprov med Ella som stolt kan titulera sig som J RR SE V-18 SE V-19 Geitmyras Ella      Vi fick tre gulliga kaninunga...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 17:07

Såhär ett halvår senare så kom jag på att jag måste blogga om vår underbara Thailandsresa där vi var tillsammans med Andreas, Maria, Moa och Melker. Vi bodde i Tri Trang beach i närheten av Patong.    Packade och klara!   Våran pool   A...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:16

Kära pappa/morfar fyllde ju 70 i år. (och jag 40 och brorsan 50) så pappa bjöd med oss utomlands =) Till Kreta bar det av. Morfar och farfar (som också hakade på) blev som barn på nytt i vattenrutchkanorna =)     Kusinerna Albin och Wilma. ...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:04

Det blev en liten semestertripp i somras och den bar av till Finland med båt från Umeå till Wasa. Det var en trevlig minisemester!    Barnen tyckte det var kul att åka färja!         Vi var på ett nöjesfält som hette Powerpark. Det va...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards