Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av Therese Marcusson - 30 augusti 2009 21:29

I helgen var det dags för den årliga travresan till Sundsvall. Jag jobbar ju på travet (eller slutade egentligen då jag fick barn, men dom ringer fortfarande ut mig ibland) och varje år åker funktionärerna ner till Sundsvall för att gå på Sundsvall Open Trot, en av årets största travhändelser.

Det har blivit lite av en tradition att Carro är min "sambo" denna helgen :-)

På schemat står ju ALLTID Ikea! Blev inköpt endel men inte så jättemycket faktiskt. Det tar dock på krafterna att gå där, här tar jag igen mig med en pizza i en soffa innan vi drog vidare till klädesaffärerna!

 

På kvällen brukar det ju som alltid vara party! Brukar vara riktigt kul faktiskt!

Vi shoppade dock väldigt länge och först klockan 21.00 var vi redo för middag och lite vin, god mat åt vi och något enstaka glas vin blev det...

 

Men småbarnsmammor som vi är ( barnen var hemma med sina pappor) så är man ju lite kvällstrött nu för tiden..! Jag hade nog orkat gå ut men Carros ögonlock var så tunga så tunga, vi letade efter tändstickor att spärra upp ögonen med men hittade inga så det fick bli ostkrokar och det funkade inte så himla bra :-D

 

Så vi gick helt enkelt och la oss där kring midnatt men vi hade väldigt trevligt med en massa goda skratt under kvällen!

På lördagen fick vi ju avnjuta en god hotellfrukost och sen blev det en snabbis på stan för att sedan bege oss mot travet.

Spelet gick dock inge vidare!

 

 Däremot så fick man äran att se Järvsöfaks igen, världens bästa kallblod genom tiderna, han är bara såå fin! Det är ju sista året han får tävla för nästa år är han för gammal och nu var det sista kallblod SM:et för honom och stämningen på publiksidan var verkligen så otrolig! För er som inte är travmänniskor kan jag meddela att han är en stor favorit hos hela svenska folket och när han sen vann loppet var det helt otroligt vad han hyllades av de 20 000 personer som befann sig på travet, det var så man fick gåshud.

 

Nu ska jag göra kväll. Imorgon blir det jobb på lunchtravet.


Sov gott!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards