Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Therese Marcusson - 18 augusti 2009 20:10


Stal denna av Anna Å som stal den av Mia som stal den av någon annan=) 


GRAVIDITETEN:

När fick ni reda på att du var gravid? I mitten av januari någon gång

Var det planerat? Japp

Mådde du illa under graviditeten? Knappt alls.. Endast de få gånger då jag råkade ta järntabletter på morgonen..

Hade du mycket foglossningar? Väldigt lite.

Hade du någon hormonrand? En liten diskret som gick upp till naveln.
Fick du bristningar på magen? Int nå

Vad trodde du att det skulle bli för kön? Kanske en kille men det varierade hela tiden.

Vad ville du att det skulle bli för kön? Spela ingen roll.

Hade du några speciella cravings?I slutet vart det glass.

Vad gillade du för mat?Samma som alltid 

Någon maträtt du avskydde? Nej, inte direkt.
Hade du halsbränna? Litegrann, inte så farligt.

Behövde du kissa ofta? Nja, sådär.
Hur mycket gick du upp? 17 kilo ca

Är du nöjd över din graviditet? Mycket.

Var du rädd för förlossningen? Inte särskilt.

FÖRLOSSNINGEN:
När startade din förlossning? Vattnet gick en tisdagmorgon, fröken tittade ut torsdag morgon.

Vilken vecka var du i? 36+1 då hon kom.

Gick du över tiden? Nej alltså gjorde jag inte det =)
Hur startade din förlossning? Vattenavgång .
När åkte ni in? Flera gånger, onsdagkväll klockan 20 fick vi iallafall bli inskrivna.

Hade du någon bedövning/smärtlindring? Akupunktur - värdelöst. Lustgas och ryggbedövning - mycket bra!

Hur länge hade du värkar?  Tja, mer eller mindre i två dygn men riktigt jobbiga värkar i... 12 timmar (fast då fick jag ju en ryggbedövning mitt i som var som att komma till himmelriket)

Tyckte du att värkarna gjorde ont? Jadå!

Grät du? Ja, här hemma innan vi åkte in kom det nog nån tår. Vet att jag grinade då jag ringde bb och sa att jag måste få komma in.

Skrek du?Ja, men jag höll mig rätt länge, jag är normalt sätt inte den som skriker bland okänt folk.

Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet? Minns inte, två minuter kanske..

Hur lång tid tog krystvärkarna? Fick aldrig några men löste det ändå. Jag vet inte, kanske typ 20 minuter...

Vem var med på din förlossning? Marcus, världens bästa barnmorska Anita och så nån sköterska hit och dit.

Hade du ont efteråt? Mest träningsvärk i armarna faktiskt...

Är du nöjd över din förlossning? Mycket!

BEBISEN:
Mådde bebisen bra när den kom ut? Ja det gjorde hon.

Vad blev det för kön? Flicka
Vad vägde han/hon? 2635g

Hur lång var han/hon? 47cm

Huvudomfång? 33 (?)

Ville bebisen amma på en gång? Japp.

Hade bebisen gulsot? Int nå.

Mådde bebisen bra under bb-tiden? Ja, fast vi fick ge hon lite ersättning utöver bröstmjölken eftersom hon var ganska liten.
Vad fick han/hon för namn?? Agnes Elsa Maria

Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet? Tog 5 veckor innan vi kom fram till nåt och till slut var överens om ett namn båda gillade. Elsa och Maria är släktnamn..


Tittut!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards