Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Föräldraträff mm

Av Therese Marcusson - 22 februari 2009 19:36

I onsdags hade jag bjudit hem gänget från min föräldragrupp. Alla utom två kunde komma. Det var jättetrevligt!

Såhär ser alla barnen ut: Från vänster Isak, Hardy, Leia, Agnes och Kajsa.

Nu syns det tydligt att barnen börjat intressera sig för varandra. Det är kul!!

Hoppgungan var skoj tyckte Hardy!!

Också en bild på mammorna. Karin, Jossan, Marie och Mia.

Isak och Agnes, dom med dom runda kinderna =))

Också en bild på en annan av Agnes kompisar, Ceasar! Dom verkar fundera över nånting där borta...

På torsdagen var jag och åt lunch med Anna och Thilo. Trevligt! Tills Agnes gjorde nummer två i blöjan fast problemet var att det for inte bara i blöjan, det var överallt! Lätt att få bort det på en minimal toa, det blev lite bökigt och Agnes blev sur! Tur man hade en extra body med sig i skötväskan!!

På fredagen fyllde Farmor Britte år. Agnes gav farmor en present och Agnes fick en present tillbaks. En leksak man kan trycka fast i bordet! Damen har kommit i åldern, "jag kastar ner så plockar du upp =)"

Idag började jag dagen med promenad. Tog med en dummy och kastade lite åt hundarna...

 Sen for vi på marknaden i Burträsk. Hanhunden med stort H, Ceasar gjorde bort sig!! Eller gjorde bort mig eller vad jag nu ska säga!! Vi strosade runt och jag hade väl kopplerna lite slappt och plötsligt ropar någon "Hallå där! Din hund pissade på mina gardiner!!" Oh, no, killen hade kissat mot ett stånd där försäljarn hängt upp gardinerna han skulle sälja!! "Dom där kan jag ju inte sälja nu!" Marcus ville bara sjunka genom jorden. Själv försökte jag skoja och sa "men kunde han inte ha kissat på de där istället, de var ju mycket snyggare" Så vad skulle jag göra, det var ju bara att köpa gardinerna han kissat på! Ha ha ha! Och under tiden försäljaren stod och packade ihop de nerpissade gardinerna hade jag hunnit bli så förtjust i de andra gardinerna så jag tog dom också=) Då blev försäljaren glad =) Ceasar, han är kul nästan jämt =/

Trots det lilla missödet så tyckte vi hundarna var värd en leksak. Den blev som alltid när man kommer hem med något nytt, mycket uppskattad!

Sen så har vi ju varit på babysim. Det gick bra. Det syns att Agnes börjar känna igen sig då hon kommer dit. Hon blir så glad då man lägger henne på britsen där man byter om.

"Kom igen då morsan och farsan, badbyxorna är på, nu åker vi!!

Efteråt for vi förbi hos mina föräldrar och åt middag.

Våran gullunge i nya tröjan vi köpte på marknaden idag!

Avslutningsvis vill jag skriva såsom så många andra av mina bekanta som har blogg skrivit på sistone: Det vore kul att veta på ett ungefär vilka som läser min blogg, lämna gärna en kommentar så man får ett litet hum..... Vore kul!


Ha en trevlig söndagkväll!



 
 
Mia

Mia

22 februari 2009 21:22

Jag läser =)
Haha skrattar ihjäl mig... pissade han på gardinerna. Haha...vilken söting till hund. Jag skulle nog oxå skämtat..hihi

Å vilken sötnos med badbyxor på huvudet =)

http://borisdoris.blogg.se

 
Ingen bild

Ida

22 februari 2009 22:14

Ha ha, han busen verkar då göra allt för att sin matte inte ska få en lugn stund=)

 
Ingen bild

Anna

23 februari 2009 17:04

Vilka sötisar(bebbarna alltså)!
Bushundar det där du=) Haha! Lite pinsamt kanske! Men du fick ju ett par nya gardiner iaf=)

 
Ingen bild

Lotta Lindberg

25 februari 2009 12:34

Vilken liten sockerpingla hon är Agnes!
Men hon blir bara större och större för varje gång man ser henne.
Inte dumt att ha hanhundar ibland ;-) Man kan göra riktiga klipp!
Kram på er!

 
Ingen bild

Sallies matte Lisa

25 februari 2009 19:31

Vilken busbror Sallie har! Skratta så tårarna rann över C:s tilltag! Sallie kan också... hjälpa både rörmokare och golvläggare; å blir man bortschasad så kan man alltid knycka knästående golvläggarns' keps, sticka ut genom dörrn (som golvläggarn inte lyckats stänga ordentligt) kuta i 110 knyck till baksidan å "tappa" kepsen i djupsnön...

 
Ingen bild

Josse J

28 februari 2009 16:52

Jag brukar vara in o läsa, kul att se hur ni har det och vad som händer med lillan och vovvarna :)
Här i Luleå är det fullt upp med att anpassa sig till det nya livet hemma med lilleman - ett mysigt liv med hopp om en tidig vår och sköna hund/barnvagnspromenader!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Marcusson - 4 december 2022 14:16

Sjuukt länge sedan jag la in nåt här.  Coviden kom ju och strandsatte allt och alla. Men en liten sammanfattning från de senaste åren är väl att vi har sparat två kattungar, Freja och Tyra. Vi har haft en valpkull Haldenstövare där vi sparade Glädj...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 19:58

Här kommer en liten sammanfattning av 2019. Vi fick tre gulliga kattungar       Vi åkte på ett par utställningar/ gick jaktprov med Ella som stolt kan titulera sig som J RR SE V-18 SE V-19 Geitmyras Ella      Vi fick tre gulliga kaninunga...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 17:07

Såhär ett halvår senare så kom jag på att jag måste blogga om vår underbara Thailandsresa där vi var tillsammans med Andreas, Maria, Moa och Melker. Vi bodde i Tri Trang beach i närheten av Patong.    Packade och klara!   Våran pool   A...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:16

Kära pappa/morfar fyllde ju 70 i år. (och jag 40 och brorsan 50) så pappa bjöd med oss utomlands =) Till Kreta bar det av. Morfar och farfar (som också hakade på) blev som barn på nytt i vattenrutchkanorna =)     Kusinerna Albin och Wilma. ...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:04

Det blev en liten semestertripp i somras och den bar av till Finland med båt från Umeå till Wasa. Det var en trevlig minisemester!    Barnen tyckte det var kul att åka färja!         Vi var på ett nöjesfält som hette Powerpark. Det va...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards