Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Therese Marcusson - 15 februari 2009 21:05

Vill börja med att säga att jag har problem med min hemsida, så där händer nog inget förrän min bror varit förbi och hjälpt mig....

Men här kommer en resumé av veckan som gått...

Började veckan med att fara på kalas till brorsans pojk Robin som fyllde sex år. Han håller på att vara värsta stora killen!

 

 Torsdagen började med morgonmys med pappa i storsängen. Agnes sover i egen säng och i eget rum men på morgonen får hon komma och mysa med oss förstås. Har mixtrat lite med några bilder idag....

"Tjena morsan!"

 

Sen for vi och åt lunch med Jonna och Tuva, tyvärr glömde jag kameran (eller nej, det gjorde jag inte, jag insåg att jag tagit kameran men inte stoppat i batteriet som fortfarande låg kvar hemma i laddaren) Fotade istället med mina föräldrars kamera men tyvärr hade dom lånat ut sladden så det gick inte ladda över några bilder. Jaja, trevligt var det iallafall, god mat och trevligt sällskap...

Lördagen var en mycket bra dag! Först och främst så bjöds det på mycket vackert väder. På dagen var vi i Ljusvattnet och spenderade större delen av dagen utomhus. Här är jag och Britte och gänget ute och går...

 

Jag vek sedan av och lämnade Britte och Agnes för att gå över isen...

Glada hundar!

 

Sedan kom brorsan med familj förbi. Barnen fick leka av sig lite. Låtsasköra skoter och hoppa i snöhögar. Här är det Robin som flyger!

 

Sen så blev även kvällen väldigt trevlig. Jag och Marcus firade nämligen sex år tillsammans så vi hade ordnat med barnvakt så vi kunde gå ut och äta på tu man hand. Restaurang Vitberget (eller det heter väl inte så numera, Artic gourmet eller nåt...) hade vi valt att gå på. Det var väl helt ok mat men dom hade jättemycket att göra så dom glömde ge oss förrätten vilket blev en besvikelse för Marcus. När dom efter nästan en timme kom med varmrätten påpekade vi förstås att vi fortfarande inte fått förrätten än. Men då struntade vi i förrätten, vi hade ju trots allt inte all tid i världen. Vi hade ju en liten dotter som väntade på sina föräldrar. Och sådär på "kvällstimmarna" så kan hon lätt bli lite mammig när hon börjar bli trött. Men det var en lyckad middag ändå tycker jag. Vi fick ju äta i lugn och ro, det är inget man är bortskämd med nu för tiden. När Agnes sitter med oss vid bordet så har man fullt upp med att mata och uppehålla henne. Ens egen mage och mat kommer i andra hand...

Min Marcus på restaurangen... Det riktigt syns hur han väntar på förrätten som aldrig kom :)

 

När vi kommit hem hade vi en trött tös som bara var att lägga isäng då hon somnat i bilen. Agnes blev för övrigt 6 månader igår. Oj, vad tiden går fort!

Med andra ord så hade jag och Marcus varit ihop exakt 5½ år den dagen Agnes tittade ut!

Stora damen, om ett halvår får hon smaka sin första tårta!

Våran älskade tös!

 

 

 Kvällen fortsatte med Melodifestivalen! Man var ju bara tvungen se eftersom det var härifrån Skellefteå! Jag har väl inte så mycket till övers för programledaren, kunde dom inte hitta nåt bättre??! Jag hade gärna sett Peter Settman eller nån...

Mätta och belåtna och fötterna på bordet :)

 

Också måste man förstås pussa på varandra en dag som denna! ;)

 

Idag började jag med skogspromenad.

 

Efter att hundarna fått sitt så drog vi vidare på babysimmet. Agnes fick idag dyka för första gången! Två gånger dök hon. Förvånad och lite småledsen blev hon men det gick fort över.

Här är hon i duschen och förbereder sig.

 

Det var allt för denna gång.


På återseende!




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards