Direktlänk till inlägg 8 februari 2009

Insnöad!

Av Therese Marcusson - 8 februari 2009 19:42

Usch och fy vad det kommit och fortfarande kommer snö! Det har snöat hur mycket som helst! Känns som att det kommer att dröja år och dar innan det är vår och jag som längtar så efter våren. Kallt är det också! Där fick man för att jag i början av veckan sa att man fick vårkänslor då det var så fint väder. Jag, Carro, Rut och Magda möttes upp i Lund och gick på långpromenad.

 

På tisdagen så testade jag öppna förskolan i Bjurfors som är en by brevid Skråmträsk. Agnes och Ellen käkade favoriten - majskrokar!

 

 I veckan har vi slagit hål i väggen! Vi har gjort en öppning mellan köket och vardagsrummet. Byggmästare Jörgen la på ett spackel som luktade ve och fasa så jag tyckte synd om lilla Agnes som skulle vara tvungen andas in det så jag for till stan och sov en natt hos mina föräldrar. Hålet blev förresten såhär:

 

Vi gjorde även om valvet så det fick samma form som hålet..

Iallafall, så var det ganska skönt att bo på Sunnanå en natt, ta sig ett bad och bara slappa. Agnes sov så gott på kvällen så jag kunde slappna av i badet. Mycket behövligt!

 

Och Agnes fick leka med mormor på morgonen, vilken lyx!

 

I veckan har Agnes fått en gåstol av farmor och farfar! Åh, va roligt! Fast nu får hundarna passa sig....!

 

Idag har vi ju som vanligt varit på babysim! Farmor och farfar var och kikade, och fick förstås agera fotograf. Att få vatten i öronen är lite obehagligt tycker hon, då är det bäst att blunda!

 

Sen blev vi och Janne och Britte bjudna på middag hos mor och far.

 

Marcus är och jobbar (japp, det är söndagkväll :-/, är man egen företagare så är man:-/) Så då gjorde jag bort att blogga nu. Så när han kommer hem lagomt till "The unit" tror jag att jag ska trotsa vädergudarna och ge mig ut på promenad med hundarna som har haft några riktigt tråkiga dagar då man knappt velat gå utanför dörren!!

Ha en bra kommande vecka, och håll tummarna för bättre väder, det gör jag!!!





 
 
Ingen bild

Ida

8 februari 2009 21:26

Hej, så fint de blev med öppningen och inbyggda lampor de där var en bra ide! /Ida

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Marcusson - 4 december 2022 14:16

Sjuukt länge sedan jag la in nåt här.  Coviden kom ju och strandsatte allt och alla. Men en liten sammanfattning från de senaste åren är väl att vi har sparat två kattungar, Freja och Tyra. Vi har haft en valpkull Haldenstövare där vi sparade Glädj...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 19:58

Här kommer en liten sammanfattning av 2019. Vi fick tre gulliga kattungar       Vi åkte på ett par utställningar/ gick jaktprov med Ella som stolt kan titulera sig som J RR SE V-18 SE V-19 Geitmyras Ella      Vi fick tre gulliga kaninunga...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 17:07

Såhär ett halvår senare så kom jag på att jag måste blogga om vår underbara Thailandsresa där vi var tillsammans med Andreas, Maria, Moa och Melker. Vi bodde i Tri Trang beach i närheten av Patong.    Packade och klara!   Våran pool   A...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:16

Kära pappa/morfar fyllde ju 70 i år. (och jag 40 och brorsan 50) så pappa bjöd med oss utomlands =) Till Kreta bar det av. Morfar och farfar (som också hakade på) blev som barn på nytt i vattenrutchkanorna =)     Kusinerna Albin och Wilma. ...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:04

Det blev en liten semestertripp i somras och den bar av till Finland med båt från Umeå till Wasa. Det var en trevlig minisemester!    Barnen tyckte det var kul att åka färja!         Vi var på ett nöjesfält som hette Powerpark. Det va...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards