Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

The blog is back!

Av Therese Marcusson - 1 februari 2009 21:11

Nu är vi tillbaks efter bara två veckors uppehåll!

Förr var ju Agnes så himla kvällspigg så jag kände mig hela tiden småstressad då jag satt och skrev och det blev liksom inte så roligt då. Även fast Marcus ju självklart tar jättebra hand om henne så känner man en liten stress när man hör henne i bakgrunden, tex när man hör att hon börjar vara hungrig och då var det ju bara jag som kunde hjälpa. Nu har Agnes börjat gå isäng kring sju på kvällarna så då känner jag att jag har tid. Sen passar det bra för Marcus ser "The unit" på söndagkvällar mellan nio och tio och då kan jag ju pyssla på med detta utan att känna mig allt för osocial.

Förra helgen satte vi fast sparklådan på sparken så Agnes kan följa med ut på åktur. Hon tyckte det var riktigt trevligt!

 

Jag och Josse var nyss ut och sparkade men då var inte Agnes med och det var nog tur det! Hej bara vad det gick, det är värsta perfekta sparkvädret!!

Typ 90 km i timmen, man flög fram! Ceasar fick hjälpa till att dra! Det var kul ända tills jag körde på en asfalt fläck och höll på flyga över spaken. Men istället fick jag sparken i magen, aj, det kändes. Tur man inte var på tjocken! Men då hade jag nog inte kört sådär vårdslöst för det hade kunnat sluta illa!

I tisdags var jag ner på bvc med Agnes och tog sprutor på fröken. Efteråt for vi förbi och hälsade på morfar på jobbet. Passande nog så var det lunchdags så vi gick på Rinkside och åt supergod fisk. Min far är ett stort fan av Skellefte AIK och han tog med Agnes att se på en snutt av deras träning. Det ska visst börjas i tid...!

Ett halvtaskigt kort dock, taget med mobilen...

 

I torsdags hade jag besök av Carro och Carina och småttingarna Rut och Eskil. Efter en promenad och lite fika var det dags för fotografering. Eskil valde att sova i stort sett hela besöket =)

 

Igår var Agnes på sitt första riktiga kalas. Det var Leah som fyllde ett år. Leahs mamma heter Sara och är min barndomskompis. Förhoppningsvis ska väl Agnes och Leah bli goda vänner i framtiden! På kalaset kom barn mellan 4 mån och två år, jag tror det blev sju barn men det blev bara Leah och Agnes som fastnade på bild.

 

Idag fick man vakna upp till en alldeles perfekt dag. - 3 grader och strålande sol. Började dagen med en promenad i det vackra vädret!

 

Och så gjorde nog Marcus klart med en köpare av hans dragracingbil. Det har varit ett tungt beslut för Marcus att bestämma sig för att sälja sin käraste ägodel. Men tiden räcker inte till för allt tyvärr.

 

Men han har alltid nya projekt att roa sig med om han skulle få tid över!

 

Sen så har vi ju börjat på babysim!

Idag var det tredje gången vi var dit, det är varje söndag i 8 veckor.

Hardy och Agnes ombytta och redo!

 

"Pappa, får vi inte gå i snart???"

Äntligen!

Efter badet for vi förbi hos min mamma och pappa och åt middag. Agnes fick en ny teddyoverall som mormor köpt. En riktig myspysoverall att ha i lite mildare väder, hennes röda overall är så otroligt varm!

 

Slutligen, en bild på Agnes i sin nya kofta och mössa som Tant Eva i Göteborg stickat. Tack så mycket snälla Eva!

 

Hej då alla glada!

 






 
 
Ingen bild

Ida

2 februari 2009 14:28

Hej, så roligt att du skriver lite, jättefina bilder, hon blir bara större och större, vaknar hon tidigare på morgonen nu då hon lägger sig tidigare?

 
Ingen bild

Lotta

3 februari 2009 15:19

Hon är för söt lilla Agnes.....
Alltid lika roligt att läsa din blogg,fortsätt med den
Kramar Lotta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Marcusson - 4 december 2022 14:16

Sjuukt länge sedan jag la in nåt här.  Coviden kom ju och strandsatte allt och alla. Men en liten sammanfattning från de senaste åren är väl att vi har sparat två kattungar, Freja och Tyra. Vi har haft en valpkull Haldenstövare där vi sparade Glädj...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 19:58

Här kommer en liten sammanfattning av 2019. Vi fick tre gulliga kattungar       Vi åkte på ett par utställningar/ gick jaktprov med Ella som stolt kan titulera sig som J RR SE V-18 SE V-19 Geitmyras Ella      Vi fick tre gulliga kaninunga...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 17:07

Såhär ett halvår senare så kom jag på att jag måste blogga om vår underbara Thailandsresa där vi var tillsammans med Andreas, Maria, Moa och Melker. Vi bodde i Tri Trang beach i närheten av Patong.    Packade och klara!   Våran pool   A...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:16

Kära pappa/morfar fyllde ju 70 i år. (och jag 40 och brorsan 50) så pappa bjöd med oss utomlands =) Till Kreta bar det av. Morfar och farfar (som också hakade på) blev som barn på nytt i vattenrutchkanorna =)     Kusinerna Albin och Wilma. ...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:04

Det blev en liten semestertripp i somras och den bar av till Finland med båt från Umeå till Wasa. Det var en trevlig minisemester!    Barnen tyckte det var kul att åka färja!         Vi var på ett nöjesfält som hette Powerpark. Det va...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards