Direktlänk till inlägg 30 april 2008

Valborgsmässoafton

Av Therese Marcusson - 30 april 2008 13:25

Vaknade upp till en strålande dag med inte ett moln på himlen!

Jag, hundarna och min goda granne Josefine med sin blandrastik Isa begav oss ut i skogen. Tog med kameran men fick inte igång den. Antog att batteriet var slut så det blev då inga bilder. När jag sen laddat den så insåg jag att det blivit något fel på den. Måste lämna in den, hoppas det är fort åtgärdat. En blogg utan bilder blir aldrig lika levande...

Det var iallafall jättevarmt ute och kändes som en riktig sommardag. Nova tog årets första dopp i alla bäckar och pölar hon hittade. Hon har nog längtat efter vatten!

När vi kommit hem och hundarna torkat någorlunda så var det dags att snygga till springrarna lite inför helgens utställning. Började med Ronja. Tog fram gamla kameran bara för att ha nåt kort att lägga in. Åh gud så tråkigt det är att vara på trimbordet tycker Ronja. Hon har lust lägga sig ner och somna när hon är på bordet...

Sen var det Ceasars tur. Han har tidigare tyckt att det är jätteonödigt att bli rakad, framförallt på halsen men han var kanonduktig idag!

Nu ska jag fara och jobba men för alla er som är lediga (och så klart ni som måste fira valborg på jobbet) så önskar jag er EN RIKTIGT TREVLIG KVÄLL!

 
 
Ingen bild

Lena H

1 maj 2008 19:29

Här har det också fixats med frisyren inför helgens utställning. Lipton ÄLSKAR att bli trimmad. Så fort jag drar fram trimbordet och jag "knackar" på det för att visa vad som gäller kommer han och vill hoppa upp. Att raka inne i öronen tycker han dock är lite väl fåfängt... Kloklippningen gillar han också skarpt, fastän den sker på golvet. Han kommer och lägger sig mellan mina knän och då vi är klara har han själv kommit på att man kan bära bort klotången till lådan i hallen. Detta initiativ belönas :o) JAg är SÅÅÅ glad över att ha en "kille" som inte är kittlig under fötterna, förutom lite under vänter bak...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Marcusson - 4 december 2022 14:16

Sjuukt länge sedan jag la in nåt här.  Coviden kom ju och strandsatte allt och alla. Men en liten sammanfattning från de senaste åren är väl att vi har sparat två kattungar, Freja och Tyra. Vi har haft en valpkull Haldenstövare där vi sparade Glädj...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 19:58

Här kommer en liten sammanfattning av 2019. Vi fick tre gulliga kattungar       Vi åkte på ett par utställningar/ gick jaktprov med Ella som stolt kan titulera sig som J RR SE V-18 SE V-19 Geitmyras Ella      Vi fick tre gulliga kaninunga...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 17:07

Såhär ett halvår senare så kom jag på att jag måste blogga om vår underbara Thailandsresa där vi var tillsammans med Andreas, Maria, Moa och Melker. Vi bodde i Tri Trang beach i närheten av Patong.    Packade och klara!   Våran pool   A...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:16

Kära pappa/morfar fyllde ju 70 i år. (och jag 40 och brorsan 50) så pappa bjöd med oss utomlands =) Till Kreta bar det av. Morfar och farfar (som också hakade på) blev som barn på nytt i vattenrutchkanorna =)     Kusinerna Albin och Wilma. ...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:04

Det blev en liten semestertripp i somras och den bar av till Finland med båt från Umeå till Wasa. Det var en trevlig minisemester!    Barnen tyckte det var kul att åka färja!         Vi var på ett nöjesfält som hette Powerpark. Det va...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards