Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Gothenburg 2011

Av Therese Marcusson - 25 juli 2011 23:13

Nu har vi kommit hem efter en vecka i Göteborg. Vi har haft jättetrevligt. Vädret har varit väldigt varierande men då vi började med att kolla väderrapporten så planerade vi veckan efter det. Har funkat klockrent!

Här kommer bilder!

Här är lägenheten som vi bodde i. Granne med Lars (Våran bekant som vi "bodde hos"). Detta var en kvarterslägenhet som man fick hyra för 50:-/dygn. Hur perfekt som helst!

  Här är vi i mysiga Slottskogen. Jag, Arvid, Agnes, David och Bella står och kollar på sälarna. David och Bella är Lars barn. Trots åldersskillnaden så har de varit fantastiska på att leka med våra barn!   En sälunge som diar :)   Mackor till lunch ute i det fria!   Arvid      Glass i stora lass!   Det blev kvällsbad två kvällar, hur mysigt som helst. Gångavstånd från boendet!   Ett glas vin nån kväll på semestern måste man ju få ta =)     Liseberg. KaninAgnes.   FjärilsAgnes     Vi åker farfars bilar. Vi fick slita två gråtande barn från dom då det var slut, ville åka meeera!!     Ullared! Ett måste!!   På besök i Eva och Thores villavagn. Åt värsta goda middagen. Satt fint efter en dag på Gekå`s.     Agnes är ju som sagt inne i en Barbapappaperiod nu. Hon fick två figurer av Lars och barnen (eller egentligen var en till Arvid , men det han inte vet mår han inte dåligt av) Dessa sov hon med sen dess. Även nu här hemma ska de vara med i sängen.   Vi var och hälsade på Lars syster Susanne. (Eva och Thores dotter) Hon har en pajk som är lika gammal som Arvid.     Vi var på ett lekland.     Popcorn ute på kvällskvisten.   Det var kalas för Bella och David på lördagen. Thore, Bella med sitt marsvin, Eva och Marcus. Värsta goda fläskfilén och smaskig tårta till lunch!     Sista dagen for vi och åkta Göteborgshjulet.       Efter att ha suttit och åkt bil och sen suttit still i hjulet tyckte jag dom skulle få springa av sig. Då hade det börjat regna, men vad gjorde väl det? Barn måste få va barn eller hur?! Kul hade dom iallafall!     Men sen blev det ett varmt bad hos Lars.   Som sagt, en mycket trevlig semester har vi haft!!



 
 
Ingen bild

Ida

25 juli 2011 23:54

Så underbart med semester!! Så stor Arvid har blivit var alldeles för länge sedan jag var till er ser jag :)

 
Ingen bild

Carro

26 juli 2011 20:20

Ni verkar ha haft en superhärlig semester. Jag håller med Ida om att Arvid har blivit så stor. De är så söta båda två. :)

 
Ingen bild

Charlotte

27 juli 2011 19:48

Åh vad härligt ni verkar ha haft det. En riktig semester till för barnen! Så söta de där! Vilken fin frisyr Arvid har och vad Agnes var fascinerad av Göteborgshjulet! Men, vad är en villavagn för något?

 
Ingen bild

Therese

27 juli 2011 20:59

Ida, du måste komma snart då! Bara vi kunde hitta nån gång då vi båda kan! Att det ska va så svårt?!!
Charlie, frisyr? Menar du att han bara har hår mitt på huvet? ;) Eller att han var lite stylad på nåt kort... En villavagn är...typ en liten villa på hjul. Eller jag undrar om det är nå hjul på den.. Eller hur ska jag säga... Det är en vagn som står på en camping, flyttas alltså i princip aldrig. Ser inte ut som en husvagn och inte heller en husbil, skulle förstås ha tagit kort på den... googla vetja, då får du nog upp nå bilder =) Kram på dig!

 
Ingen bild

Charlotte

27 juli 2011 22:39

haha..jag tyckte att det såg ut som en frisyr på Arvid men det kanske bara är så naturligt? Att det är kortare på sidorna och långt mitt på. Supermodernt ju :)

 
Ingen bild

Therese

27 juli 2011 22:55

Ha ha ha! Jag vet inte varför, men så har båda mina barn haft naturligt! Fråga Carro, hon brukar påpeka det :) Hi hi!

 
Ingen bild

Anna D

29 juli 2011 08:16

Åh va härligt ni verkar ha haft=) Underbart med semester! Fyndade du mkt på Ullared då? Längesen man var dit sist! Men gbg är ju verkligen sveriges mysigaste stad=)

 
Ingen bild

Therese

29 juli 2011 21:46

Anna, det blev endel på Ullared fast jag hade nog kunnat handla mycket mer om jag inte blev lite tvärless på allt folk. Håller med om att Gbg är supermysigt!

 
Ingen bild

Eva R

30 juli 2011 16:27

mys pys!härligt med en underbar familjesemester =) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Marcusson - 4 december 2022 14:16

Sjuukt länge sedan jag la in nåt här.  Coviden kom ju och strandsatte allt och alla. Men en liten sammanfattning från de senaste åren är väl att vi har sparat två kattungar, Freja och Tyra. Vi har haft en valpkull Haldenstövare där vi sparade Glädj...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 19:58

Här kommer en liten sammanfattning av 2019. Vi fick tre gulliga kattungar       Vi åkte på ett par utställningar/ gick jaktprov med Ella som stolt kan titulera sig som J RR SE V-18 SE V-19 Geitmyras Ella      Vi fick tre gulliga kaninunga...

Av Therese Marcusson - 23 juli 2020 17:07

Såhär ett halvår senare så kom jag på att jag måste blogga om vår underbara Thailandsresa där vi var tillsammans med Andreas, Maria, Moa och Melker. Vi bodde i Tri Trang beach i närheten av Patong.    Packade och klara!   Våran pool   A...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:16

Kära pappa/morfar fyllde ju 70 i år. (och jag 40 och brorsan 50) så pappa bjöd med oss utomlands =) Till Kreta bar det av. Morfar och farfar (som också hakade på) blev som barn på nytt i vattenrutchkanorna =)     Kusinerna Albin och Wilma. ...

Av Therese Marcusson - 25 december 2018 22:04

Det blev en liten semestertripp i somras och den bar av till Finland med båt från Umeå till Wasa. Det var en trevlig minisemester!    Barnen tyckte det var kul att åka färja!         Vi var på ett nöjesfält som hette Powerpark. Det va...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards