Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Therese Marcusson - 5 maj 2010 18:56

Hade ju förmånen att bli bjuden till Cypern då svärmor fyllde 60 år! Tack snälla snälla   

Gruvade mig för flygresan med Agnes. Och dit var det riktigt jobbigt faktiskt. Hon var absolut inte på humör överhuvudtaget och att då sitta still i fem timmar, nej tack!!

Hemresan gick mycket bättre, då hade hon väl sprungit av sig lite energi under veckan!

Där nere var allt jättebra! Vädret var alldeles lagomt, hotellet fint, trevligt sällskap (även mina föräldrar hängde med så det var jag, Marcus, Agnes, Britte, Janne, mamma och pappa) och ett glatt barn!

Här kommer lite bilder:

  

Rutchkanan var en favorit!

  

Krokodillo!

  

Hon har blivit riktigt eggad på fotboll och duktig är hon, en riktig Messi enligt hennes far, ha ha!

  

På besök på Aquarium. Där fanns bl a pingviner, papegojer, krokodiler mm. Fast djuren där såg ut att ha det väldigt tråkigt så det var inte så jättekul att vara där. Ser hellre glada djur..

  

Tittut!

  

Farmor och farfar!  

Vi hyrde en trampbåt en dag. Det var lördag och semester, visst får man äta chips då??  

  

Jag och Agnes i turkägda delen Famagusta, som turkarna tog över. Detta var ett av de få ställen man fick fotografera på. Vi hyrde en privatchaufför som berättade lite historia om "spökstaden" och tiden då turkarna tog över denna delen av Cypern. Det var en militärzon där man var tvungen att ha pass och det ena med det tredje.

  

På kvällarna ville hon inte gärna gå och lägga sig. Här hemma går hon normalt sett och lägger sig klockan sju men där hade hon inga problem med att vara uppe till halv tio utan att så mycket som att gäspa. Men som tur är så är hon, peppar peppar, alltid snäll att lägga när man väl gör det ändå. Protesterar i princip aldrig.  


  

TUt tut!

  


Agnes och Marcus väntar på att Bamse och gänget ska dyka upp!

     

Matlusten var väl inte på topp under veckan, men lite slank ner iallafall!

  

Det blir endel väntan på flygplatsen...

  

Kan vi göra nå kul snart?....

  

Hej då Cypern!

  

Avslutningsvis en bild på mig och min mage v.31 Och ja, jag har klippt mig!

  

Nu dags för lite städning. Barnet har lagt sig och Marcus tränar fotboll, läge att passa på att göra något vettigt..


Hej svejs!
















Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards